بهترین بروکر فارکس

انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان یا غیر ایرانیان ممکن است یک کار بسیار خسته کننده باشد، مخصوصا اگر شما ندانید که چه باید بکنید.
در این بخش، در مورد ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب یک بروکر معتبر فارکس به آن نگاه کنید، بحث خواهیم کرد.

1. امنیت یک بروکر فارکس

اولین و مهمترین ویژگی که بروکرهای فارکس خوب باید داشته باشند، سطح بالایی از امنیت است. به هرصورت، شما قصد ندارید هزاران دلار خود را به یک فرد یا شرکت که ادعا می کند قانونی است، بدهید؟

خوشبختانه، بررسی اعتبار یک کارگزار فارکس بسیار سخت نیست. سازمان های نظارتی در سراسر جهان وجود دارند که قابل اعتماد را متقلب جدا می کنند.

دارا بودن رگوله های معتبر

امنیت اولین معیار مهم در انتخاب یک بروکر مطمئن فارکس می باشد. رگولاتوری در واقع نشان دهنده میزان اعتبار آن شرکت از نظر امنیت و قانون می باشد. رگوله های متعددی برای بروکر های فارکس وجود دارد. به عنوان مثال رگوله FCA مربوط به انگلستان است که از درجه اعتبار بالایی برخوردار است. هر بروکر برای بدست آوردن رگوله معتبر باید برخی شرایط قانونی و همچنین نظارتی را اجرایی کند. به همین دلیل در صورتی که یک بروکر دارای رگوله های معتبر باشد، یعنی از لحاظ قانونی و امنیتی وضعیت بسیار خوبی دارد و قابل اعتماد است.

رگوله در واقع به نوعی تضمین کننده امنیت بروکر برای کاربران می باشد. هر چقدر که رگوله بروکر معتبر تر باشد و توسط کشور های سطح یک دنیا تایید شده باشد، اعتبار بروکر بالا است. البته باید توجه داشته باشید که اکثر بروکر های سطح اول دنیا که رگوله های معتبری دارند، به علت تحریم های بین المللی با ایرانیان همکاری نمی کنند. معمولا بروکر هایی که با کاربران ایرانی همکاری دارند و به ما خدمات می دهند، رگوله های قبرس و روسیه دارند.

در زیر لیستی از کشورها با سازمان های مربوطه خود آورده ام:

  • ایالات متحده: انجمن آیندۀ ملی NFA و کمیسیون معاملاتی آتی کالا CFTC
  • بریتانیا: ادارۀ رفتار مالی  FCA و اداره تنظیم مقررات  PRA
  • استرالیا: کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ASIC
  • سوئیس: کمیسیون بانکداری فدرال سوئیس SFBC
  • آلمان: اداره نظارت مالی فدرال  BaFIN
  • فرانسه: Autorité des Marchés) AMF)
  • کانادا: Autorité des Marchés) AMF)

قبل از اینکه فکر کنید که پولتان را در یک کارگزار قرار دهید، مطمئن شوید که کارگزار عضو یکی از سازمان های نظارتی بالا باشد.

2. هزینه های معامله در بروکر فارکس 

مهم نیست که چه نوع ارزها و کالاهایی را خرید و فروش می کنید، خوشتون بیاد یا نه معامله هایی که می کنید برای شما هزینه خواهد داشت.

هر زمانی که یک معامله در فارکس می کنید، مجبور خواهید بود که اسپرد یا کمیسیون پرداخت کنید، بنابراین طبیعی است که بدنبال قیمت های ارزان تر و مقرون به صرفه باشید.

در مورد ورود به ورود به آلپاری بخوانید.

3. واریز و برداشت

بروکرهای فارکس خوب به شما این امکان را می دهند که سپرده و درآمد خود را بدون هیچ زحمتی برداشت کنید.

بروکر واقعی فارکس دلیلی برای سخت کردن مرحله برداشت شما ندارند، زیرا تنها دلیل نگه داشتن پول شما در بروکر آسان کردن کار خرید و فروش برای شماست.

4. پلتفرم معاملاتی در بروکرهای فارکس

خرید و فروش آنلاین در فارکس، اکثر فعالیت های تجاری از طریق پلت فرم معاملاتی کارگزاران اتفاق می افتد. این به این معنی است که پلت فرم معاملاتی کارگزار شما باید کاربر پسند و پایدار باشد.

هنگامی که به دنبال یک بروکر هستید، همیشه پلت فرم های معاملاتی ارائه می دهد را بررسی کنید.

آیا آن بروکر اخبار را نیز به طور رایگان پوشش می دهد؟ اگر تحلیل های کلی برای پیشبینی بازار در روزهای آتی هم ارائه دهد که چه بهتر.

5. اجرای دستورات معامله گر

این اجباری است که بروکر در بهترین قیمت ممکن دستورات خرید و فروش شما را اجرا کند.

در شرایط عادی بازار (نه زمان انتشار اخبار مهم و رویدادهای شگفت انگیز)، هیچ دلیلی وجود ندارد که بروکر دقیقا در قیمتی که شما بر روی دکمه خرید یا فروش کلیلک می کنید، دستور را اجرا نکند. به ویژه این قضیه برای اسکالپرها خیلی مهم است. زیرا چند پیپ تفاوت در قیمت می تواند شرایط را برای سود شما بسیار سخت کند.

6. خدمات پشتیبانی از مشتریان یک بروکر فارکس

بروکرها کامل نیستند و همیشه ایراداتی هست، و بنابراین باید یک کارگزار را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی با آنها تماس بگیرید و مشکلاتتان را حل کنید.

صلاحیت بروکرها هنگام رسیدگی به مسائل مربوط به حساب ها و پشتیبانی فنی مشتریان همان قدر مهم است که عملکرد آنها در انجام معاملات. بروکرها ممکن است در زمان افتتاح حساب مهربان و مفید باشند، اما می توانند پشتیبانی بسیار وحشتناکی داشته باشند.

نهادهای رگولاتوری بروکر های فارکس

قوانین MiFID ، به مجموعه قوانین مالی اتحادیه اروپا گفته میشود که حداقل استانداردهای مالی و سرمایه گذاری را تعیین میکند و بروکرهایی که میخواهند در اروپا فعالیت کنند، باید از این حداقل استانداردها برخوردار باشند. تمام کارگزاران برای اینکه بتوانند خود را در لیست بهترین بروکر فارکس از دید مخاطبان قرار دهند سعی در کسب لایسنس از سازمان های نظارتی زیر دارند:

رگولاتوری Bafin آلمان

رگولاتوری FCA انگلستان

رگولاتوری ASIC استرالیا

رگولاتوری NFA آمریکا

رگولاتوری FINMA سوییس

رگولاتوری CySEC

این رگولاتوری مربوط به کشور قبرس میباشد. کشور قبرس جزء اتحادیه اروپا است.

اکثر بروکرهای قبرسی ایرانی ها را نمیپذیرند و مشتریان ایرانی خود را در شعب دیگر خود که اغلب شعب جزیره ای (Offshore) هستند ثبت نام میکنند.

با اینکه پس ار برجام بسیاری از تحریم های مالی اتحادیه اروپا بر روی کاغذ برداشته شده، اما اکثر کشورهای اروپایی از بیم آمریکا و همچنین عدم اعتماد به آینده از همکاری مالی با ایران سرباز میزنند.

در مورد ثبت نام در آلپاری بخوانید.

برای چک کردن بروکرهایی که تحت رگوله CySEC هستند کافی است به سایت زیر مراجعه کرده و در فیلد جستجو نام بروکر را تایپ کتید:

رگولاتوری Offshore

آف شور به مناطق آزاد اقتصادی گفته میشود که کمترین مالیات را دارند و در قوانین پولشویی و اقتصادی کمترین سختگیری. به همین علت این مناطق مورد توجه شرکت هایی است که میخواهند کمترین مالیات را بپردازند و یا حتی گروه های تبهکاری که میخواهند دست به پولشویی بزنند! در واقع بهترین بروکر های فارکس که در بالا معرفی شد به خاطر دفاتر آف شوری که دارند قادر به ارائه خدمات به ایرانیان هستند.

رگولاتورهای آف شور به دلیل نظارت کم بر عملکرد موسسات و شرکت های مالی، از اعتبار کمتری برخوردار هستند، به طوری که برخی از آنها در حد ثبت یک شرکت اعتبار دارند. البته همین نظارت پایین و قوانین سهل آنهاست که به کشورهای تحریمی چون ایران خدمات ارائه میدهند.

در زیر معروف ترین رگولاتوری های آف شور یا جزیره ای را به شما معرفی میکنیم:

  • رگولاتوری FSC جرایز ویرجین بریتانیا
  • رگولاتوری IFSC بلیز
  • رگولاتوری FSA جزایر سیشل
  • رگولاتوری FSC جزیره موریس
  • رگولاتوری FSA جزایر سنت وینسنت و گرنادین
  • رگولاتوری کشور روسیه
  • رگولاتوری جزایر مارشال
به اشتراک بگذارید
محمدمهدی شکوهی
محمدمهدی شکوهی
مقالات: 19998