۹.۵ میلیون محتوای فارسی از همسترکامبت: چطور یک همستر رکوردها را جابه‌جا‌ کرد؟


تخفیف بزرگ تابستانه

۱۹ درصد از محتواهای منتشرشده درباره «خرید، فروش و قیمت‌گذاری» و ۱۳ درصد نیز مرتبط با «تحلیل و اخبار» است. «آموزش و ترفند» هم ۵ درصد از کل محتوا را به خود اختصاص داده است. فقط ۳  درصد از محتوای منتشرشده به موضوعاتی مانند «امنیت کاربران و جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی» مربوط بوده است. این در حالی است که پیش از این، بسیاری از کارشناسان نسبت به پیامدهای منفی احتمالی این بازی هشدار داده بودند.

نگاه‌های منفی به این موضوع در شبکه اجتماعی ایکس هم کمتر از نگاه‌های مثبت است. ۳۰ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی درباره همستر کامبت محتوای طنزآمیز منتشر کرده‌اند. ۱۵ درصد از کاربران هم به مضامین اجتماعی پرداخته‌اند که پرتکرارترین‌شان مربوط به «تلاش مردم برای پول درآوردن بدون زحمت کشیدن» بوده است. ۱۴ درصد از افراد هم درباره دعوت به بازی تولید محتوا کرده‌اند.

فقط سه درصد محتوای منتشرشده به نگرانی بابت احتمال کلاهبرداری مربوط است

یکی از مضامین پرتکرار دیگر در توییتر موضوعی است که لایف‌وب آن را تئوری توطئه نامیده و در توضیح نوشته است: «تئوری توطئه نیز بخش مهمی از این محتوا بود. هم‌زمانی گسترش همستر با انتخابات باعث شد تا عده‌ای این توطئه را تقویت کنند که همستر برای پرت کردن حواس مردم ایران از انتخابات و کاهش مشارکت ایجاد شده است.»

حرام اعلام شدن این ارزها توسط آیت‌الله مکارم شیرازی، احتمال کلاهبرداری و ابراز تنفر نسبت به این مدل بازی‌ها سایر موضوعاتی هستند که در توییتر دیده می‌شوند.

مسائل دینی و همچنین مضامین مربوط به احتمال کلاهبرداری هم در سه درصد از محتواها مورد توجه قرار گرفته است. در مجموع اما نگاه کاربران ایکس به همستر، نات‌کوین و… در ۳۸ درصد از موارد مثبت و در ۲۷ درصد از موارد منفی بوده است؛ ۳۵ درصد از محتوای منتشرشده در توییتر نسبت به این موضوع هم خنثی بوده است.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *