کیسون دومین همکاری با استارتاپ‌ها را کلید زد؛ تزریق سرمایه ۱۱۵ میلیاردتومانی به «رادیس»


تخفیف بزرگ تابستانه

معاون سرمایه‌گذاری شرکت «کیسون» از سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیاردتومانی در گروه «رادیس» خبر داد. کیسون از بزرگترین شرکت‌های عمرانی کشور است و گروه رادیس نیز در زمینه توسعه و ساخت مصالح عمرانی پیشرفته و دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

صبح امروز در نشست خبری سرمایه‌گذاری شرکت کیسون در گروه رادیس، علی سنگینیان، معاون سرمایه‌گذاری شرکت کیسون در آغاز این نشست با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیاردی کیسون در آچاره گفت: «در کیسون سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه استارتاپ‌های در حال انجام است. در آچاره با اهداف دیگری وارد شدیم و همزمان از ظرفیت‌های دو طرف برای توسعه فعالیت‌های مشترک استفاده می‌کنیم. حالا با سرمایه‌گذاری غیرنقدی ۱۱۵ میلیارد تومانی در شرکت رادیس، دومین فعالیت ما در استارتاپ‌ها رقم می‌خورد.»

او ادامه داد: «این سرمایه‌گذاری قرار است در مسیر توسعه خدمات شرکت رادیس قرار بگیرد، ظرفیتش را افزایش دهد و به این شرکت کند تا هم تولید محصولات قبلی‌اش را بیشتر کند و هم در محصولات جدید سرمایه‌گذاری کند.»

امین اسرافیلی، مدیرعامل رادیس نیز با اشاره به اینکه خاستگاه استارتاپ‌ صنعتی رادیس دانشگاه شریف است، گفت: «حوزه فعالیت رادیس تولید مصالح ساختمانی پیشرفته و نوین است و موضوع فعالیت کیسون شباهت زیادی با مزیت رقابتی رادیس دارد. اما پروژه‌ی اصلی که تا امروز روی آن کار کرده‌ایم، حل معضل سرقت فلزات در سطح شهر بوده است.»

اولین محصول رادیس دریچه‌های منهول نانوکامپوزیت سیمانی بوده و به‌طور خلاصه این شرکت هر شیء فلزی‌ای را که مورد سرقت قرار می‌گیرد، با تکنولوژی ماده نانوکامپوزیت طراحی کرده و ساخته است.

این مشکلی نیست که فقط منحصر به ایران باشد. دزدی دریچه‌ها آنقدر در جهان است که صفحه‌ای در ویکی‌پدیا دارد. در واقع دریچه نماد همه اشیای فلزی‌ است که سرقت می‌شود؛ مثل دزدیدن گاردریل‌های حاشیه جاده‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سرقت پیچ پل‌ها و حتی خود پل. مشتریان محصول منهول شرکت رادیس شهرداری‌ها، مخابرات، شرکت ملی گاز و شهرک‌های صنعتی بودند.

– امین اسرافیلی، مدیرعامل شرکت رادیس

او ادامه داد: «رفته‌رفته سبد کالایی خود را گسترش دادیم و سعی کردیم که هر محصولی را که سرقت می‌شود، جایگزین کنیم. عمده مشتری ما دولت بود اما سیاست هیئت‌مدیره بر این شد که وابسته به بازار دولتی نباشیم. در نهایت با سنجیدن مزیت رقابتی در چند بازار به صنعت ورزش وارد شدیم. این بود که رادیس با تولید وزنه‌های ورزشی توانست به سومین برند پرفروش ورزشی ایرانی تبدیل شود.»

مدیرعامل رادیس سرمایه‌گذاری کیسون را اتفاق خوبی خواند و گفت: «با این سرمایه‌گذاری توانستیم نیاز مالی برای توسعه سبد کالای رادیس را برطرف کنیم، آن هم در حالی که زمینه فعالیت کیسون و رادیس همپوشانی خیلی زیادی دارد.»


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *