کارمند سابق شرکتی کره‌ای به‌دلیل ارتباط با هواوی دستگیر شد

یکی از کارمندان سابق شرکت کره‌ای SK Hynix به انتقال غیرقانونی حجم زیادی از اطلاعات محرمانه مربوط به فناوری ساخت تراشه به شرکت هواوی مظنون است. درحال‌حاضر، این فرد تحت بازجویی و پیگرد قانونی قرار دارد.

کارمند چینی‌الاصل که در سال ۲۰۱۳ به بخش طراحی نیمه‌رساناهای اس‌کی هاینیکس پیوسته بود، سابقه‌ی همکاری در بخش تجارت با چین را نیز دارد. با‌این‌حال پس از ۹ سال فعالیت، در سال ۲۰۲۲ به شرکت هواوی منتقل شده است.

فرد مذکور بیش از ۳,۰۰۰ صفحه از اسناد محرمانه مرتبط با فناوری تراشه را به‌طور غیرمجاز چاپ و آن‌ها را به هواوی منتقل کرده است. این اطلاعات می‌توانست برای هواوی بسیار باارزش باشد و به آن‌ها در رقابت با دیگر شرکت‌های سازنده‌ی تراشه برتری ویژه‌ای بدهد.

اس‌کی هاینیکس عمدتاً روی پردازنده‌های پیشرفته‌ی DRAM مانند HBM3e و GDDR7 VRAM و فناوری HBM4 کار می‌کند. درز این اطلاعات می‌تواند به پیشرفت سریع‌تر هواوی در این زمینه کمک شایانی کند.

احتمال دارد اقدام انجام‌شده با تطمیع کارمند مذکور و پیشنهاد حقوق وسوسه‌کننده برای پیوستن به هواوی به‌همراه انتقال اطلاعات محرمانه از کارفرمای قبلی صورت گرفته باشد. صحت این ادعا هنوز تأیید نشده است.

در جریان بازجویی، فرد متهم ادعا کرده است که صرفاً برای مطالعه‌ی تراشه‌ها این اطلاعات را چاپ کرده و قصدی برای انتقال آن‌ها نداشته؛ اما شرکت اس‌کی هاینیکس این ادعا را رد کرده است.

منبع :زومیت

برای دیدن خبر محرمانه و فوری کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *