«کارمندان مجازی» مایکروسافت وظایف خسته‌کننده سازمانی را انجام می‌دهند

مایکروسافت قصد دارد به شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا ایجنت‌‌های کوپایلت بسازند. این ایجنت‌ها می‌توانند مانند کارمندان مجازی کار کنند و وظایف را به‌صورت خودکار انجام دهند.

ایجنت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت توانایی چت‌بات‌ها را برای انجام هوشمندانه‌ی وظایف پیچیده به‌‌رخ می‌کشند.

هوش مصنوعی کوپایلت ازاین‌پس می‌تواند کارهایی مانند نظارت بر ایمیل‌های دریافتی و ورود داده‌ها را به‌عهده بگیرد که معمولاً کارمندان باید به‌صورت دستی انجام دهند و برخی از فعالیت‌های کارمندان را نیز به‌صورت خودکار انجام دهد.

صفحه‌ی هوم کوپایلت استودیو

Microsoft

چارلز لامانا، معاون برنامه‌های تجاری و پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با ورج گفت: «خیلی زود به این حقیقت پی بردیم که نباید کوپایلت را به ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌محور محدود کنیم.»

مایکروسافت امروز ویژگی ایجنت هوش مصنوعی را دردسترس تعداد بسیار محدودی از آزمایش‌کنندگان قرار داده است.

شرکت‌ها می‌توانند یک ایجنت کوپایلت را ایجاد کنند تا وظایف مربوط‌ به فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش به کارمندان جدید را انجام دهد. ایجنت‌های کوپایلت در زمان‌های خاص و رویدادهای ویژه فعال می‌شوند و براساس داده‌های اختصاصی شرکت کار می‌کنند.

کوپایلت در روند آموزش به افراد باتوجه‌به داده‌های منابع انسانی به سؤالات کارآموز پاسخ می‌دهد، او را به سایر کارمندان شرکت معرفی می‌کند، آموزش‌های لازم را دراختیار او قرار می‌دهد و قرارهای کاری را یادآوری می‌کند. ایجنت کوپایلت در کامل‌کردن فرم‌ها به کارآموزان کمک می‌کند و برای برگزاری جلسات کاری برنامه‌ریزی انجام می‌دهد.

ایجنت کوپایلت نگرانی‌ها درباره‌ی امکان ازدست‌دادن مشاغل و ترس از آینده‌ی هوش مصنوعی را افزایش داده است. لامانا اعلام کرد که ایجنت کوپایلت، تنها وظایف تکراری و پیش‌‌پاافتاده مانند واردکردن داده‌ها به سیستم را برعهده خواهد گرفت و جایگزین تمام‌وکمال مشاغل مختلف نخواهد شد.

مایکروسافت معتقد است که ایجنت کوپایلت، تنها بخش‌های خسته‌کننده‌ی مشاغل را کاهش می‌دهد؛ اما رقابت برای تسلط بر بازار هوش مصنوعی بسیار داغ است و به‌نظر می‌رسد که به‌زودی از اتوماسیونی ساده و پیش‌پاافتاده فراتر خواهیم رفت.

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *