چگونه نوار وظیفه ویندوز را شخصی‌سازی کنیم؟


تخفیف بزرگ تابستانه

نوار وظیفه‌‌ی ویندوز از حدود ۳۰ سال قبل، بخشی جدایی‌ناپذیر از ویندوز بوده است و اولین‌بار در ویندوز ۹۵ ارائه شد. این بخش، عنصری فوق‌العاده‌مهم در سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت به‌حساب می‌آید که به مدیریت کارهای در حال اجرا، مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها و حتی به‌عنوان لانچری برای برنامه‌های شما عمل می‌کند.

تسکبار ویندوز در طول زمان تکامل یافته و تغییرات زیادی کرده؛ اما حتی پس‌ از این همه سال، همچنان مشکلاتی دارد که بارزترین آن‌ها، نبود شخصی‌سازی است.

شما در ویندوز قطعاً می‌توانید رنگ تسکبار را تغییر دهید و آیکون‌ها را به سمت چپ یا راست بچینید، اما این تقریباً تمام کاری است که می‌توان انجام داد.

نصب جایگزین‌های تسکبار ویندوز ۱۱ تجربه‌ی کاربری بهتری به‌ارمغان می‌آورد و علاوه‌براین می‌توانید نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز را با راهکارهایی ساده بهینه‌سازی کنید؛ بنابراین، اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، در ادامه به دلایلی برای اینکه چرا شخصی‌سازی تسکبار ویندوز ۱۱ ایده‌ی خوبی است اشاره می‌کنیم.

شفاف کردن تسکبار برای دید بهتر

کمبود گزینه‌های شخصی‌سازی برای تسکبار ویندوز ۱۱ به‌دلایل مختلفی مشکل‌ساز است و یکی از آن‌ها صرفاً به زیبایی‌شناسی ارتباط دارد. درحالی‌که پلتفرم‌هایی مثل macOS داک دارند که باعث می‌شود دید بهتری روی والپیپر داشته باشیم، ویندوز همواره بخشی از صفحه را با تسکبار اشغال می‌کند به‌سختی می‌توانید جزئیاتی از تصویرزمینه‌ی خود را از روی نوار وظیفه تشخیص دهید.

خوشبختانه، نرم‌افزارهای متفرقه‌ی متعددی برای جایگزینی با تکسبار وجود دارند که گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر به‌دنبال نرم‌افزار رایگان هستید، TranslucentTB ابزاری عالی محسوب می‌شود. می‌توانید ظاهر پیش‌فرض تسکبار را با استایل شفاف سنتی‌تر جایگزین یا پس‌زمینه‌ی این بخش را کاملاً حذف کنید و اجازه دهید والپیپر ویندوز، کل صفحه را اشغال کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *