چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم و محتوا را در آن نمایش دهیم؟


تخفیف بزرگ تابستانه

باید بدانید که صرفاً داشتن مبدل کافی نیست و اگر گوشی اندرویدی شما قدیمی است، ابتدا باید نسبت به پشتیبانی گوشی از انتقال تصویر با کابل HDMI مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید برنامه‌ی MHL Checker را از لینک زیر دانلود کنید. برنامه‌ی یادشده در صورت پشتیبانی از اتصال HDMI آن را به شما اطلاع می‌دهد.

برای گوشی‌ آيفون نیز به همین صورت است. در مدل‌های جدیدتر مانند آیفون ۱۵ می‌توانید با همان مبدل Type-C به HDMI کارتان را جلو ببرید اما برای مدل‌های آیفون ۱۴ و پایین‌تر که از پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند، باید از مبدل‌های لایتنینگ به HDMI استفاده کنید.

انتقال تصویر گوشی به تلویزیون به‌صورت بی‌سیم

در روش بی‌سیم نوع اتصال متفاوت است؛ زیرا تلویزیون شما باید هوشمند باشد یا حداقل از اتصال Wi-Fi پشتیبانی کند. امروزه تلویزیون سامسونگ، تلویزیون ال جی یا بسیاری از تلویزیون‌های اندرویدی داخلی، از قابلیتی تحت‌عنوان Screen Mirroring پشتیبانی می‌کنند که محتوا را با اتصال Wi-Fi به‌صورت بی‌سیم انتقال می‌دهد.

قابلیت Screen Mirroring در برندهای مختلف گوشی و تلویزیون نام‌های متفاوتی دارد و در گوشی های آیفون، سامسونگ و شیائومی انتقال بی‌سیم تصاویر به تلویزیون کمی تفاوت دارد؛ بنابراین در ادامه برای هر برند، روش‌های مخصوص آن توضیح داده شده است.

وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون

گوشی سامسونگ و رابط کاربری One UI از قابلیتی تحت عنوان Smart View برای انتقال تصویر و اطلاعات به تلویزیون بهره می‌برند که در واقع همان قابلیت Screen Mirroring با نامی متفاوت است.

استفاده از مانیتور M7 سامسونگ درحالت DeX گوشی گلکسی

گوشی‌های سامسونگ از قابلیت کاربردی دیگری به‌نام DeX بهره می‌برند که محیط گوشی اندرویدی سامسونگ را شبیه به سیستم‌های دسکتاپ می‌کند. برای استفاده از این قابلیت هم می‌توانید گوشی را به‌صورت سیمی و هم به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون وصل کنید و از گوشی خود در حالت دسکتاپ استفاده کنید. یادآوری می‌شود که حالت DeX تنها در مدل‌های و بالارده‌ی گوشی سامسونگ مانند سری اس وجود دارد.

سامسونگ DeX چیست؟

برای اطلاعات بیشتر و آموزش‌های لازم در مورد اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون و فعال کردن حالت DeX، می‌توانید به مقاله‌ی وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون مراجعه کنید.

وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون

گوشی شیائومی نیز نام متفاوتی را برای Screen Mirroring انتخاب کرده است. در رابط کاربری MIUI و HyperOS می‌توانید با روشن کردن ویژگی Cast، صفحه‌ی گوشی را با تلویزیون به اشتراک بگذارید. توصیه می‌کنیم برای راهنمایی‌های بیشتر به مقاله‌ی وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون مراجعه کنید.

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *