چطور سبک‌ترین نسخه از ویندوز 11 را اجرا کنیم؟

پیش‌نیازهای سخت‌افزاری برای نصب ویندوز ۱۱ باعث شده است بسیاری از کاربرانی که کامپیوترهای قدیمی یا رایانه‌هایی با سخت‌افزار ضعیف دارند، امکان استفاده از این سیستم‌عامل را نداشته باشند. افزون‌بر این، ویندوز 11 به‌واسطه‌ی قابلیت‌های جدیدش نسبت‌به سایر نسخه‌های قدیمی‌تر اندکی سنگین‌تر شده است و یکی دیگر از علت‌های نصب‌نشدن یا تجربه‌ی نامطلوب ویندوز 11 در دستگاه‌های قدیمی محسوب می‌شود.

مایکروسافت برای نصب نسخه‌ی استاندارد ویندوز ۱۱، وجود حداقل چهار گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، مادربرد UEFI و پشتیبانی‌کننده از Secure Boot و از همه مهم‌تر تراشه‌ی 2.0 TPM را الزامی می‌داند که بسیاری از رایانه‌ها فاقد آن هستند. این تمام ماجرا نیست؛ ویندوز 11 به‌صورت رسمی تنها روی پردازنده‌های مدرن مانند تراشه‌های نسل ۸ اینتل پشتیبانی می‌شود.

اگر شما هم رایانه‌ی قدیمی و ناسازگار با ویندوز ۱۱ دارید، خبر خوب اینکه «Tiny11» به‌عنوان یک ویرایش غیررسمی و سبک‌شده‌ی ویندوز 11، قابلیت‌های اضافه‌ی این سیستم‌عامل را حذف کرده و پیش‌نیازهای نصب آن را دور می‌زند تا بتوانید به‌راحتی نسخه‌ی سبک‌تر این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر خود نصب کنید و کم‌نقص‌ترین تجربه‌ی ویندوز 11 را داشته باشید.

Windows 11 Tiny یکی از پروژه‌های گروه NTDev محسوب می‌شود که با تغییر برخی تنظیمات ویندوز 11، و البته حذف برخی قابلیت های ویندوز 11، پیش‌نیازهای مزاحم برای نصب سیستم‌عامل مذکور را از بین می‌برد و به‌راحتی می‌توان آن را روی رایانه‌های قدیمی و ضعیف نیز نصب کرد.

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *