پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال ایران از سال ۱۳۸۰ و با حضور ۱۴ تیم شکل گرفت که در مجموع این رقابت‌ها تیم پرسپولیس با ۹ عنوان قهرمانی بالاتر از سپاهان و استقلال تهران در رده نخست قرار دارد.

* در نخستین فصل برگزاری مسابقات، تکلیف قهرمانی به هفته پایانی کشیده شد و در پایان تیم پرسپولیس با کسب یک امتیاز بیشتر از استقلال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

* در دومین فصل، تیم سپاهان با ۵۴ امتیاز و بالاتر از پاس و استقلال موفق شد برای اولین بار بر سکوی نخست فوتبال ایران بایستد. در سال ۸۲- ۱۳۸۱ استقلال تهران عملکرد ضعیفی داشت و در رده نهم جدول قرار گرفت.

* در فصل سوم این رقابت‌ها، نوبت قهرمانی به تیم پاس تهران رسید، در سال ۸۳- ۱۳۸۲ تیم‌های استقلال و فولاد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

* در چهارمین دوره از مسابقات لیگ برتر، تیم فولاد خوزستان توانست بالاتر از سایر تیم‌ها به مقام قهرمانی دست یابد و جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را کسب کند. در سال ۸۴- ۱۳۸۳ تیم‌های ذوب آهن و استقلال تهران هر دو با ۵۴ امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* در دوره پنجم مسابقات، امیر قلعه نویی با هدایت استقلال موفق شد این تیم را برای اولین بار قهرمان لیگ برتر کند. در این فصل تیم‌های پاس و سایپا هم در دو رده دوم و سوم ایستادند تا ۳ نماینده از استان تهران در بین تیم‌های برتر لیگ برتر قرار گیرند.

* در فصل ششم، تیم سایپا که در ابتدا کار خود را با «ورنر لورانت» آغاز کرد و در ادامه راه او از سایپا جدا شد و علی دایی به عنوان بازیکن – مربی توانست برای اولین بار سایپا را بر سکوی نخست ایران برساند. پس از سایپا، تیم‌های استقلال اهواز و پرسپولیس در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* در هفتمین فصل لیگ برتر، تیم پرسپولیس با هدایت افشین قطبی فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در حالی که ۶ امتیاز از این تیم به دلیل رعایت نکردن مسایل انضباطی از سوی فیفا کسر شده بود اما سرخ‌ها توانستند در بازی آخر و در حالی که با رقیب اصلی خود یعنی سپاهان مصاف داشتند، در دقیقه ۹۶ بازی را دو بر یک به سود خود به اتمام برسانند تا برای دومین بار در لیگ برتر قهرمانی را از آن خود کنند.

* در فصل هشتم، امیر قلعه نویی بار دیگر توانست استقلال را قهرمان لیگ برتر کند و آبی‌ها به دومین عنوان خود در این رقابت‌ها دست یافتند. در سال ۸۸- ۱۳۸۷ پس از استقلال، تیم‌های ذوب آهن و مس کرمان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* فصل نهم لیگ برتر شاهد قهرمانی مجدد تیم سپاهان بود تا آغازی بر یکه تازی زردپوشان در فوتبال ایران باشد. در سال ۸۹- ۱۳۸۸ پس از سپاهان تیم‌های ذوب آهن و استقلال تهران در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

* فصل دهم، سپاهان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران برای دومین دوره متوالی بر سکوی نخست ایران ایستاد و استقلال تهران و ذوب آهن نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* فصل یازدهم باز هم فوتبال ایران شاهد قهرمانی سپاهان بود تا زردپوشان رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت برسانند. تراکتور در این فصل برای اولین بار در جمع ۳ تیم برتر قرار گرفت و در رده دوم ایستاد و تیم استقلال هم سوم شد.

* فصل دوازدهم با قهرمانی استقلال تهران به پایان رسید. امیر قلعه نویی با حضور خود روی نیمکت آبی‌ها توانست بار دیگر پیام آور شادی برای هواداران این تیم باشد و پس از استقلال، تراکتور و سپاهان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* فصل سیزدهم و قهرمانی فولاد خوزستان همراه با حسین فرکی، تا سرخ و زردپوشان خوزستانی برای دومین بار در تاریخ خود بر سکوی نخست فوتبال ایران بایستند. در این فصل پس از فولاد تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

* فصل چهاردهم و کسب پنجمین قهرمانی برای سپاهان در لیگ برتر، حسین فرکی این بار و در قامت سرمربی سپاهان موفق شد برای دومین سال متوالی تیم خود را بر سکوی نخست قرار دهد و سپاهان را قهرمان لیگ برتر کرد.

* فصل پانزدهم با شاهکار استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی همراه شد. این تیم که کمتر کسی در ابتدای فصل امید به قهرمانی آن را داشت توانست بالاتر از سایر تیم‌ها، عنوان قهرمانی را از آن خود کند و برای اولین بار بر سکوی نخست قرار گیرد. پس از استقلال خوزستان تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد/ نگاهی به ۲۳ قهرمان لیگ برتر

* فصل شانزدهم سرآغازی بر رکوردشکنی پرسپولیس با هدایت «برانکو ایوانکوویچ» بود. سرخ‌ها توانستند در پایان این فصل عنوان قهرمانی را مقتدرانه کسب کنند و در ۴ سال بعدی هم که هدایت سرخ‌ها بر عهده ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی بود، پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد تا واژه «گِلات» (پنج قهرمانی متوالی) توسط سرخ‌ها وارد فرهنگ لغات فوتبال ایران شود.

* فصل بیست و یکم، هدایت استقلال تهران بر عهده فرهاد مجیدی بود و این مربی توانست برای اولین بار در فوتبال ایران یک تیم را بدون شکست قهرمان کند. استقلال مجیدی در فاصله ۳ هفته مانده به پایان رقابت‌ها عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم‌های پرسپولیس و سپاهان هم در آن فصل در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

* فصل بیست و دوم و قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگ برتر، سرخ‌ها با هدایت یحیی گل محمدی علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر در جام حذفی و سوپر کاپ هم عنوان قهرمانی را به دست آوردند تا گل محمدی با کسب ۳ جام در یک فصل در ذهن و قلب هواداران پرسپولیس جاودانه شود.

* در فصل بیست و سوم هم تیم پرسپولیس موفق شد با برتری در هفته پایانی برابر مس رفسنجان برای نهمین بار و با کسب ۶۸ امتیاز در ادوار لیگ برتر به مقام قهرمانی دست یابد و تیم‌های استقلال تهران با ۶۷ و سپاهان با ۵۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :فوتبال11

برای دیدن اخبار همین الان اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *