وقتی ناصرالدین شاه به اسم امنیت ۱۰ نفر را اعدام کرد






۱۳۳۸۶۶۴




چهاردهم فروردین ۱۲۵۷ خورشیدی ناصرالدین شاه قاجار در آستانۀ سفر به فرنگ برای زیارت راهی حرم حضرت عبدالعظیم در شهرری می‌شود.

عصر ایران: چهاردهم فروردین ۱۲۵۷ خورشیدی ناصرالدین شاه قاجار در آستانۀ سفر به فرنگ برای زیارت راهی حرم حضرت عبدالعظیم در شهرری می‌شود. در میانه راه گروهی -که بعد مشخص می شود سربازانی هستند که پرداخت حقوق آنها به تأخیر افتاده- راه را بر کالسکۀ شاه سد می‌کنند تا عریضه بدهند.

وقتی ناصرالدین شاه به اسم امنیت ۱۰ نفر را اعدام کرد

در این میانه سنگ‌هایی هم پرتاب می‌شود و شاه گمان می‌برد قصد جان او کرده‌اند یا دست کم حرمت و به تعبیر خود او شأنیت پادشاه را شکسته‌اند. اندک زمانی بعدتر بعدتر و به سرعت دستور اعدام ۱۰ تن از آنان را صادر می‌کند. بقیه را هم شلاق می‌زنند. با این توجیه که راهی سفری طولانی است و امنیت بر هر امر دیگر مقدم است.

زود اما درمی‌یابد و نگران می‌شود که اگر این خبر به گوش میزبانان فرنگی برسد چه بسا در نوع رفتار با او تأثیر داشته باشد. پس برآن می‌شود کاری کند تا روایت مطابق میل او به پاریس منعکس شود.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

منبع
کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.ریپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن بیوگرافی محمدمهدی شکوهی کلیک کنید

به اشتراک بگذارید