وساطت روسیه برای آزادی زندانیان اسرائیل






۱۳۶۶۵۱۴




وزارت امور خارجه روسیه از رایزنی درباره تخلیه شهروندان این کشور از نوار غزه و آزادی زندانیان خارجی در دیدار با یک هیئت از جنبش حماس خبر می‌دهد.

شفقنا: وزارت امور خارجه روسیه از رایزنی درباره تخلیه شهروندان این کشور از نوار غزه و آزادی زندانیان خارجی در دیدار با یک هیئت از جنبش حماس خبر می‌دهد.

وساطت روسیه برای آزادی زندانیان اسرائیل

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه شامگاه امروز (پنج شنبه) از وزارت امور خارجه این کشور نقل کرد که یک هیئت بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش در حال حاضر در شهر مسکو به سر می برد و با مسئولان این وزارتخانه دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که در راستای ادامه تلاش های این کشور برای آزادی فوری زندانیان خارجی در نوار غزه و مسائل مربوط به تخلیه شهروندان روس و سایر شهروندان خارجی از این نوار، با هیئت بلندپایه جنبش حماس گفت و گو شده است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: موضع ثابت روسیه در حمایت از اجرای قطعنامه های شناخته شده صادره از جامعه بین المللی از جمله قطعنامه های ذی ربط صادره از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر ایجاد یک کشور فلسطینی دارای حاکمیت در داخل مرزهای سال 1967 شامل سرزمین های اشغالی آن با پایتختی بیت المقدس شرقی و همزیستی در صلح و امنیت با اسرائیل مورد تاکید قرار گرفت.

در همین حال، جنبش حماس نیز در بیانیه ای اعلام کرد که هیئت اعزامی جنبش به مسکو، در دیدار با «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، از موضع «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل و همچنین تلاش های فعال دستگاه دیپلماسی روسیه برای توقف جنگ در نوار غزه بسیار قدردانی کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، هیئت بلندپایه جنبش حماس ضمن بررسی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و راه های توقف جنایت های این رژیم مورد حمایت آمریکا و غرب با بوگدانوف، بر حق ملت فلسطین در برخورداری از آزادی، تعیین سرنوشت و بازگشت به سرزمین خود تاکید کرده است.

هیئت مذکور ضمن تاکید بر حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی با تمام ابزارهای در دسترس، خاطر نشان ساخت که جنایت های این رژیم در حق غیر نظامیان نیز روی شکست نظامی و امنیتی آن در هفتم اکتبر جاری (15 مهر 1402) سرپوش نخواهد گذاشت.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود همچنین آورده که معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر موضع کشورش در حمایت از حقوق ملت فلسطین، به بیان تلاش های مسکو با طرف های ذی ربط در راستای برقراری آتش بس در نوار غزه، گشودن گذرگاه های این نوار و ورود کمک های بشردوستانه پرداخت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان

اپلیکیشن برترین ها

را نصب کنید.

منبع:برترینها
کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار امروز ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید