وزیر کشور: کربلا طریق الاقصی شعار اربعین امسال است / ممنوعیت ورود خودروهای شخصی ایرانی به عراق در ایام اربعین

به گزارش رکنا، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه امروز سه شنبه (8خرداد) در نشست خبری با وزیر کشور عراق، اظهار داشت: امروز مفتخریم که میزبان وزیر کشور عراق و همراهانشان باشیم و مذاکراتی در این نشست صورت گرفته شد و تفاهم‌نامه هایی با وزیر کشور عراق به امضا رسیده شد.

وی افزود: در این جلسه درباره موضوعات مختلف از جمله امنیتی و همکاری های لازم بین دو کشور گفتگو شد و در این نشست خواستار ارتقاء سطح روابط بین دو کشور هستیم.

وزیر کشور با اشاره به مراسم اربعین حسینی، گفت: در بحث اربعین گفتگو هایی صورت گرفته شد و ما تجربه یک وضعیت خوب در سال گذشته درباره اربعین حسینی داشتیم که در این نشست خواهان استمرار و بهتر شدن آن بودیم و یکی از توافقنامه های برای اربعین ورود خودروهای حمل و نقل ایرانی به کشور عراق بود، اما درباره خودرو های شخصی به دلیل ترافیک موجود در عراق این موضوع امکان پذیر نبود.

وحیدی با اشاره به شعار امسال برای مراسم اربعین، تصریح کرد: با هماهنگی کشور عراق و با توجه به مسئله فلسطین هماهنگی های لازم صورت گرفته شد که شعار امسال را شعار «کربلا طریق الاقصی» نام گذاری شود و امروز این شعار با حضور وزیر کشور عراق رونمایی شد.

وزیر کشور با بیان اینکه صدور گذرنامه اربعین همچون روال گذشته خواهد بود، تاکید کرد: در موضوع لغو روادید نیز امسال برای مراسم اربعین حسینی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت ورود اتباع به ایران و خارج شدن از مرز ایران برای شرکت در اربعین، ادامه داد: اتباعی که اکنون در ایران حضور دارند با توافقاتی که با طرف عراقی صورت گرفته شد همانند گذشته خواهد بود، ولی برای اتباع پاکستانی و افغانستانی محدودیت های وجود دارد که طبق طرف عراقی این محدودیت ها به کشورها ابلاغ می‌شود.

عبدالامیر اشمری در ادامه این نشست خبری با اشاره به محورهای این نشست، تصریح کرد: موضوعات مختلفی از جمله کنترل مرزهای بین‌المللی و جرائم سازمان‌یافته گفت‌وگو شد. همچنین تفاهماتی از گذشته بین دو طرف موجود است. مرزهای زمینی و هوایی نیز مانند گذشته، برای تردد زوار باز خواهد بود. موضوعاتی که در جلسات گذشته مورد توافق قرار گرفته مجدد مورد گفت‌وگو قرار گرفت. 

وزیر کشور عراق همچنین درباره برپایی مواکب برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: دولت در خال تلاش برای تامین امامن مناسب برای زوار ایت عتبه حسیتی هم یک مجتمع بزرگ را برای پذیرایی زوار تهیه کرده است و تمام امکانات دولت عراق برای خدمت به زوار، بسیج خواهند شد. با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی ما این است که  زوار در شب بیشتر مسیر را طی کنند.

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *