واحدهای پول‌ساز آژور و کلاد هم از تعدیل‌های گسترده‌ مایکروسافت در امان نماندند


تخفیف بزرگ تابستانه

مایکروسافت روز گذشته از اخراج ۱٬۰۰۰ نفر از کارمندانش خبر داد. همان‌طور که قبلاً گزارش شده بود، واحد واقعیت ترکیبی این شرکت که روی هدست هولولنز ۲ کار می‌کرد، یکی از بخش‌هایی محسوب می‌شود که تحت‌تأثیر تعدیل نیروی اخیر قرار گرفته‌اند. طبق برخی گزارش‌ها، صدها کارمند واحد پول‌ساز آژور (Azure) نیز تعدیل شده‌اند.

دور جدید تعدیل نیروی مایکروسافت حدود یک‌ سال پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت بیش‌ از ۱۰ هزار نفر را اخراج کرد و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد شرکت متبوعش درحال تغییر سبد سخت‌افزاری خود است.

مایکروسافت از آن زمان خرید اکتیویژن- بلیزارد را نهایی کرد و سرمایه‌گذاری هنگفتی روی هوش مصنوعی انجام داد و اخیراً با دور جدیدی از دستگاه‌های سرفیس مجهز به تراشه‌های کوالکام، تلاش‌هایش را برای ورود به عصر کامپیوترهای پیشرفته‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی آغاز کرده است.

سین‌کوتا می‌گوید: «تنظیمات سازمانی و نیروی‌ کار، بخش ضروری و منظم مدیریت کسب‌و‌کار ما هستند. مایکروسافت همچنان بر اولویت‌دادن و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های رشد استراتژیک برای آینده‌ی خود و در راستای حمایت از مشتریان و شرکا تمرکز خواهد کرد.»

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ واحد آژور را برای پروژه‌های بلندپروازانه مانند واحد Azure Space که هدفش همکاری با شرکت‌هایی مانند اسپیس‌اکس و راه‌اندازی دیتاسنتر قابل حمل است، تشکیل داد. سایر تیم‌های این گروه روی پروژه‌هایی مثل پشتیبانی از شرکت‌های مخابراتی و رایانش کوانتومی فعالیت می‌کنند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *