هوش مصنوعی گوگل و مدل‌های زبانی دیگر هم به iOS 18 اضافه می‌شوند


تخفیف بزرگ تابستانه

اپل در رویداد WWDC از همکاری خود با OpenAI برای قراردادن ChatGPT در iOS 18 خبر داد. پس از آن، مدیران اپل در نشست خبری اعلام کردند که ممکن است به‌زودی توافق مشابهی با گوگل انجام شود تا هوش مصنوعی جمنای نیز در گوشی آیفون قرار بگیرد.

کریگ فدریگی، مدیر ارشد توسعه‌ی نرم‌افزار اپل در مصاحبه‌ی خود اظهار کرد که اپل در آینده دست کاربران آیفون را برای انتخاب بین مدل‌های مختلف هوش مصنوعی در هنگام استفاده از قابلیت‌های هوش اپل باز خواهد گذاشت.

در حال حاضر ChatGPT به‌عنوان بهترین چت‌بات، تنها گزینه‌ی کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود، اما جمنای ممکن است در آینده به‌عنوان گزینه‌ی بعدی ظاهر شود.

فدریگی می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که در نهایت افراد ممکن است تمایل داشته باشند مدل‌ها را خودشان انتخاب کنند، احتمالاً مدلی را برای تولید محتوا و مدل دیگری را برای کدنویسی ترجیح دهند. بنابراین شاید در آینده به همکاری با چت‌بات‌های مختلف مانند جمنای فکر کنیم.»

اپل در انتهای ۲۰۲۴ شروع به ارائه‌ی ویژگی‌های «هوش اپل» خواهد کرد. این ویژگی‌ها به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس که از تراشه‌های A17 Pro استفاده می‌کنند و مدل‌های پرو آیفون ۱۶ و نسل‌های جدیدتر مک بوک و آیپد که به تراشه‌های سری M‌ مجهزند قابل دسترسی خواهند بود.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *