هوش مصنوعی گوگل باز هم جنجال آفرید؛ این‌بار با تولید متن‌های بسیار عجیب


تخفیف بزرگ تابستانه

چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌توانند ابزار مفیدی برای دریافت پاسخ‌های سریع یا انجام کارهای پیچیده باشند. به‌هرحال، این ابزارها همواره مستعد توهم‌زدن نیز هستند و اکنون چت‌بات گوگل جمنای به‌دلیل باگی جدید متن‌های عجیب تولید می‌کند.

درطول چند روز گذشته برخی از کاربران چت‌بات جمنای گوگل با مشکلی جدید مواجه شده‌اند؛ چت‌بات مذکور متن‌های بی‌معنی ارائه می‌دهد. این متن‌ها در برخی موارد شامل تکرار یک‌سری کلمات یا عباراتی می‌شوند که با طولانی‌ترشدن متن، بی‌ربط‌تر شده و با کاراکترهای عجیب‌و‌غریب پُر می‌شوند. پاسخ‌های چت‌بات طولانی هستند و در برخی موارد هیچ ارتباطی با سؤال کاربر ندارند. برخی از کاراکترها نیز نشان می‌دهند خروجی شامل تعدادی توکن‌ با فرمت‌بندی نامناسب است و به‌همین دلیل عملاً خواندن پاسخ غیرممکن می‌شود.

علت این پاسخ‌های عجیب گوگل جمنای مشخص نیست اما مشاهده‌ی چندین مورد از آن در ردیت فقط در هفته‌ی گذشته، به‌وضوح نشان می‌دهد این مورد درواقع مشکل جدیدی محسوب می‌شود و به‌احتمال زیاد از گوگل نشأت می‌گیرد.

نکته‌ی عجیب دیگر درمورد باگ چت‌بات جمنای این است که برخی از پاسخ‌های بی‌معنی آن با کلمات Full یا Full bor شروع می‌شوند. این مشکل در هر دو نسخه‌ی وب و موبایل چت‌بات مذکور مشاهده شده است.

خبر خوب اینکه به‌نظر می‌رسد در اکثر موارد مشکل پاسخ‌های عجیب چت‌بات به‌صورت تصادفی رخ می‌دهد و با پرسیدن سؤالات بعدی، چت‌بات به‌طور عادی پاسخ می‌دهد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *