هوش مصنوعی متا به‌اشتباه برچسب هوش مصنوعی را روی عکس‌های واقعی قرار می‌دهد


تخفیف بزرگ تابستانه

تعداد زیادی از عکاسان از درج اشتباهی برچسب ساخته‌شده با هوش مصنوعی (Made by AI) روی عکس‌های واقعی‌ای که خودشان گرفته‌اند، خبر دادند.

عکاسان در چند ماه گذشته، نمونه‌های متعددی را از اشتباه متا در برچسب‌گذاری عکس‌های واقعی به‌عنوان Made by AI به‌اشتراک گذاشته‌اند. برای مثال، متا اخیراً عکسی را که پیت سوزا، عکاس سابق کاخ سفید از مسابقه‌ی بسکتبال گرفته است، به‌عنوان تصویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی تشخیص داد.

در نمونه‌ی دیگر، برچسب Made by AI به‌اشتباه روی عکسی جشن قهرمانی تیم Kolkata Knight Riders در لیگ برتر کریکت هند اضافه شده است. نکته‌ی جالب اینکه برچسب مورد اشاره فقط هنگام مشاهده‌ی تصاویر روی گوشی هوشمند نمایش می‌یابد و در نسخه‌ی دسکتاپ قابل‌ مشاهده نیست.

سوزا تلاش کرد برچسب Made by AI را از عکس خود حذف کند، اما موفق نشد. او حدس می‌زند که استفاده از ابزار برش و فشرده‌سازی تصاویر ادوبی قبل از ذخیره‌ی آن‌ها به‌عنوان فایل‌های JPEG می‌تواند الگوریتم متا را تحریک کند.

طبق گزارش پتاپیکسل، زمانی‌ که عکاسان از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی مانند Generative Fill ادوبی برای حذف کوچک‌ترین اجسام از عکس استفاده می‌کنند، متا عکس واقعی را به‌اشتباه به‌عنوان خروجی هوش مصنوعی برچسب‌گذاری می‌کند. این نشریه با استفاده از ابزار Generative Fill فتوشاپ نقطه‌ی کوچکی از یک تصویر را حذف کرد و متا آن را در اینستاگرام به‌عنوان ساخته‌شده با هوش مصنوعی تشخیص داد. نکته‌ی جالب اینکه پس‌ از بازکردن عکس مذکور در فتوشاپ و ذخیره‌سازی مجدد آن، اینستاگرام برچسب Made by AI را روی تصویر قرار نداد.

تعداد زیادی از عکاسان نسبت‌ به اینکه ویرایش‌های جزئی روی عکس‌هایشان به‌طور ناعادلانه‌ای به‌عنوان Made by AI برچسب‌گذاری می‌شوند، ابراز ناراحتی کرده‌اند.

کیت مک‌لاکلین، سخنگوی متا در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت متبوعش از مشکل برچسب‌گذاری اشتباه تصاویر واقعی به‌عنوان Made by AI اطلاع دارد و درحال ارزیابی رویکرد خود است تا برچسب‌ها میزان استفاده از هوش مصنوعی در تصاویر را به‌درستی منعکس کنند.

مک‌لاکلین می‌گوید: «ما به نشانگرهای استاندارد صنعتی که سایر شرکت‌ها در محتوای ابزارهای خود قرار می‌دهند، تکیه می‌کنیم؛ بنابراین، به‌طور فعال با این شرکت‌ها همکاری داریم تا فرایند را بهبود بخشیم و آن را با رویکرد برچسب‌گذاری خود مطابقت دهیم.»

متا در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) اعلام کرد قبل‌ از فصل انتخابات امسال، برچسب‌ Made by AI را به عکس‌های آپلودشده در فیسبوک، اینستاگرام و تزدز اضافه خواهد کرد. به‌طور خاص، این شرکت اعلام کرد برچسب مذکور به عکس‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی گوگل، OpenAI، مایکروسافت، ادوبی، میدجورنی و Shutterstock اضافه خواهد شد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *