هفته آینده گذر منجیل رودبار بازگشایی خواهد شد / تغییر مدل آسفالت در دست اقدام است

به گزارش رکنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: یکی از مصوبات شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور که در برنامه هفتم توسعه مراحل پایانی آن در دستور کار است، نهادها را سامان دهی خواهد کرد و‌ وزارت راه و شهرسازی مسئول حوزه ترانزیت خواهد شد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به چندین برنامه خوب در احکام برنامه هفتم توسعه، گفت: ما امسال شاهد رشد 40 درصدی ترانزیت جاده ای در کشور بودیم که با همکاری پلیس راهور انجام شد و پلیس راهور در این خصوص کنار وزارت راه بود و همانطور که اقداماتی را در حوزه سخت افزار انجام داده ایم، هم زمان در حوزه نرم افزار هم در حال فعالیت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از هفته آینده با کشور ارمنستان و ترکمنستان توافقات خوبی را انجام خواهیم داد و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و هفته آینده با حضور رئیس جمهور گذر منجیل رودبار بازگشایی خواهد شد.

بذرپاش درخصوص حوزه ایمنی و موضوع هوشمند سازی در حوزه حمل و‌نقل گفت: باید برای دوربین های نظارتی واگذاری های لازم را انجام دهیم. این برنامه ها هرچه از دولت فاصله بگیرد، اثر بخشی و ماندگاری بیشتر و سریعتر انجام خواهد شد. بنابراین به دلیل منابع محدود، دوربین ها باید تامین و‌تجهیز شوند. در غیر این صورت شاهد رشدی در این زمینه نخواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع سامانه های کنترل سرعت که در اتوبوس ها نصب شده است، در وسایل نقلیه سنگین هم نصب و بسیار اثر بخش خواهد بود.

بذرپاش با بیان اینکه نگهداشت 280 هزار راه اصلی و فرعی بسیار پرزحمت است، گفت: باید بتوانیم با شرایط اقلیمی این کار بسیار سخت را به سرانجام برسانیم و این اقدام در حال اجرا است.

بذرپاش از تغییر مدل آسفات در راه سازی خبر داد و گفت: تغییر مدل آسفالت برای راه سازی در دستور کار است تا بتوانیم در شرایط اقلیمی متفاوت، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در آخر گفت: رتبه بندی گواهینامه نیز در دستور کار است تا افراد متخلفی که به طور مکرر دچار تخلف می شوند با فردی که یک تخلف هم ندارد، متفاوت باشد و ما در دولت آماده ایم تا این تصمیمات را اجرایی کنیم.

کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار همین الان ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *