نماینده مردم مشهد: در صورت عمدی بودن، با فرد خاطی برخورد می کنیم / جابجایی 40 رأی را نمی توان محصول یک اشتباه دانست


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش رکنا ، پس از بازشماری مجدد آرا در انتخابات هیئت رییسه مجلس دوازدهم، در ترکیب نواب رییس و‌ ناظرهای هیئت‌رییسه تغییری ایجاد نشد اما در انتخابات دبیران، تعداد آرای اکبر رنجبرزاده و عباس پاپی‌زاده برابر شد و با قرعه کشی، پاپی زاده به جای رنجبرزاده بر صندلی دبیری هیئت رییسه نشست. این اتفاق(بازشماری مجدد آرا) اگر چه تنها منجر به ایجاد یک تغییر شد، اما، آرای برخی نمایندگان را تا حدود 40 رأی جابجا کرد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس دوازدهم در این باره گفت: این اتفاق خوبی نبود. البته من دوست نداشتم موضوع رسانه‌ای شود و باید درخود مجلس حل می‌شد ولی مردم باید بدانند که ما موضوع را پیگیری می کنیم و اگر تعمدی در کار بوده باشد، حتما برخورد می کنیم.  

وی در عین حال اظهار داشت: مگر می شود 20 رأی برای یک نفر جابجا شود؟ کل شرکت کنندگان در رأی گیری چند نفر بودند که یک چنین اشتباهی در شمارش پیش بیاید؟ حالا درست است که در نتیجه کلی روی رییس و نواب آن تأثیری نداشته ولی چه طور می شود این خطا را توجیه کرد؟

نخعی راد این موضوع را اشتباه رییس سنی مجلس در به کارگیری برخی افراد برای شمارش آرا خواند و افزود: رییس سنی جلسه از افراد خاصی را به عنوان ناظر بر شمارش کمک گرفتند که اشتباه بود. ایشان باید افراد مورد اعتماد خودشان را انتخاب می‌کردند و یا به صورت تصادفی از بین نمایندگان حاضر، تعدادی را دعوت می‌کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس دوازدهم این امر را مسبوق به سابقه ندانست و گفت: اگر چه آقای رییس می گفتند در دوره های قبل هم چنین موضوعی تکرار شده و مسبوق به سابقه بوده است ولی تصور من این است که خطاهای خیلی کوچک می تواند مسبوق به سابقه بوده باشد، نه این که رأی 84 نفری یک نفر که دید سیاسی خاصی دارد و منسوب به طیف سیاسی خاصی هم هست، 120 رأی منظور شده باشد! این عدد کوچکی نیست. من فکر نمی کنم این موضوع سابقه داشته باشد.

تکرار انتخابات هیئت رییسه بعید است

وی درپاسخ به سوالی در خصوص احتمال تکرار انتخابات هیئت رییسه گفت: خیلی بعید است این کار انجام شود. حالا برخی از دوستان پیشنهاد می‌دهند ولی من بعید می دانم.

این نماینده مردم مشهدبه سوالی دیگر مبنی بر ارتباط چنین اتفاقی با نقص آیین نامه داخلی مجلس، چنین پاسخ داد: این نقص آیین نامه ای نیست. آیین نامه برای این که کار انتخابات هیئت رییسه بدون مشکل پیش برود از رییس سنی به عنوان رییس جلسه کمک می گیرد. یعنی شخصی که از پختگی و تجربه کامل در این خصوص برخوردار است. 

وی ادامه داد: بدیهی است وقتی فردی مسئول شمارش آرا می شود که از یک گروه خاصی حمایت می کند، درصحن دور می زند و می گوید “به این آدم رای بدهید” ، چنین اتفاقاتی هم می افتد. این را باید رییس سنی تشخیص می‌داد. 

نخعی راد تصریح کرد: به هر حال این کار اصلا قابل دفاع نیست. به نظرم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید رأی گیری الکترونیکی انجام بشود. ما هم موضوع را تا روشن شدن واقعیت امر، پیگیری و بررسی می‌کنیم.


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *