مک او اس سکویا رونمایی شد؛ مدیریت بهبودیافته پنجره‌ها و تعامل بهتر با آیفون‌ها


تخفیف بزرگ تابستانه

اپل در جریان مراسم WWDC 2024 از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل macOS موسوم به سکویا رونمایی کرد. این نسخه از مک او اس سرانجام امکان مدیریت پنجره‌ها را با درگ و دراپ کردن آن‌ها در نقاط مختلف نمایشگر را ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت Continuity امکان میرور کردن نمایشگر آیفون را فراهم کرده است.

این قابلیت که iPhone mirroring نام دارد، محتوای درحال‌نمایش در گوشی آیفون را در داخل پنجره‌ای در کامپیوترهای مک به‌نمایش در می‌آورد. این قابلیت همچنین امکان کار با گوشی با استفاده از موس و کیبورد؛ حتی در حالت Standby آیفون فراهم می‌کند. ضمنا می‌توان اعلان‌های آیفون را مستقیما در مک نیز دریافت کرد.

مدیریت پنجره در مک او اس سکویا

مک او اس سکویا همچنین از بیشتر قابلیت‌هایی که برای iOS 18 و همچنین iPadOS 18 معرفی شد، پشتیبانی می‌کند، از جمله جلوه‌ها و انیمیشن‌های جدید در آی‌مسیج و نیز ادغام ماشین حساب در اپلیکیشن Notes برای حل مسائل ریاضی با استفاده از ویژگی Math Notes.

نسخه جدید مک او اس از اپلیکیشن جدیدی برای مدیریت رمزهای عبور به‌نام Passwords بهره می‌برد که می‌توان انواع رمزهای عبور ذخیره‌شده در دستگاه و همچنین پسوردهای iCloud Keychain را داخل آن مشاهده و مدیریت کرد.

قابلیت های مک او اس سکویا

این سیستم‌عامل همچنین از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز بی‌نصیب نمانده است و با معرفی Apple Intelligence هم‌اکنون سافاری از امکاناتی مانند خلاصه‌کردن محتوای سایت‌ها و برجسته کردن نکات مفید بهره‌مند شده است.

نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان مک او اس سکویا از همین امروز دردسترس قرار می‌گیرد.

این خبر درحال به‌روزرسانی است…


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *