مونتاژ آیفون ۱۵ در کشور برزیل شروع شد

درحالی‌که بیشتر محصولات اپل همچنان در چین تولید می‌شوند، این شرکت امکاناتی برای مونتاژ برخی دستگاه‌هایش در سایر کشورها دارد که یکی از آن‌ها تأسیسات فاکس‌کان برزیل است. غول فناوری کوپرتینویی اکنون آیفون ۱۵ معمولی ۶٫۱ اینچی را در این تأسیسات مونتاژ می‌کند.

آن‌طور که وبلاگ برزیلی MacMagazine اشاره می‌کند، ظاهراً اپل عرضه‌ی آیفون‌های مونتاژ برزیل را آغاز کرده است. البته این خبر هنوز به تأیید اپل نرسیده و هیچ مدرک صریحی در وبلاگ مذکور ارائه نشده است؛ بااین‌حال سرنخ‌هایی در فروشگاه آنلاین اپل در برزیل وجود دارد که به‌نوعی این خبر را تأیید می‌کند.

با بررسی URL صفحه‌ی پرداخت آیفون ۱۵ در فروشگاه اپل برزیل، شماره‌‌مدل قطعه‌ای با عنوان BR/A به‌چشم می‌خورد که برای شناسایی محصولات مونتاژشده‌ در این کشور استفاده می‌شود. بیشتر محصولات این فروشگاه با شناسه‌ی BE/A یا BZ/A برچسب‌گذاری شده‌اند که نشان می‌دهد برای فروش در برزیل درنظر گرفته‌ شده‌اند.

جالب اینکه اپل فقط مدل ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۵ را در برزیل مونتاژ کرده است و آیفون ۱۵ پلاس و هر دو مدل آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در این کشور همچنان از چین وارد می‌شوند. دلیل تولید مدل ۶٫۱ اینچی آیفون در برزیل احتمالاً محبوبیت بالای این گوشی نسبت‌به دیگر مدل‌های آیفون ۱۵ است؛ سایر مدل‌های این دستگاه مالیات بسیار بالایی بر دوش خریداران برزیلی می‌گذارند.

برزیل مالیات بسیار زیادی روی محصولات وارداتی اعمال می‌کند و به‌همین‌دلیل برخی شرکت‌ها با مونتاژ محصولاتشان در خاک این کشور سعی می‌کنند با کاهش مالیات بر فروش، آن دستگاه‌ها را با قیمت منصفانه‌تر بفروشند که چنین اقدامی می‌تواند منجر به افزایش فروش شود.

قیمت گوشی جدید آیفون ۱۵ مدل ۱۲۸ گیگابایتی در زمان عرضه در برزیل ۱٬۴۶۰ دلار بود. درمقام مقایسه، قیمت گوشی آیفون در این کشور اکنون به ۱٬۰۸۰ دلار کاهش یافته است.

درحالی‌که مونتاژ آیفون در برزیل به‌نفع مشتریان این کشور است، برای اپل نیز مزیت‌هایی دارد. وجود امکانات مونتاژ در کشورهای مختلف باعث می‌شود این شرکت کم‌تر به چین وابسته باشد و همچنین به جلوگیری از کمبود عرضه‌ی محصولاتش در بازارهای محلی کمک می‌کند.

اپل علاوه‌بر برزیل، برای توسعه‌ی تأسیسات مونتاژ خود در هند و ویتنام نیز سرمایه‌گذاری کرده است. به‌عنوان مثال سال گذشته امکان خرید مدل‌های آیفون ۱۵ مونتاژ هند در روز عرضه برای خریداران در این کشور فراهم شد.

منبع :زومیت

کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار همین الان ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *