موافقت مجلس با یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با دوفوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) مخالفت کردند.

در ادامه جلسه یک فوریت این لایحه به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۷ رأِی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

امیرحسین بانکی پور فرد در موافقت با دوفوریت لایحه حمایت از عفاف و حجاب گفت: حدود یکسال است که قلب خانواده شهدا جریحه دار شده و همه دلسوزان و کسانی که به این کشور عشق می‌ورزند، نگران شده اند. جوامع فرانسه و اروپایی از جوامع عفیفانه و خانواده محور بودند، اما با ورود برهنگی به این جوامع، خانواده‌ها طی ۲۰۰ سال از هم پاشیده شدند. در فنلاند این اتفاق طی ۳۰ سال رخ داد و اگر در ایران برهنگی وارد شود، خانواده ظرف ۳ سال از هم پاشیده می‌شود. حجاب تا امروز مانع ورود برهنگی به جامعه بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دشمن خانواده را هدف گرفته است، گفت: بسیاری از خانواده‌هایی که تقیدات مذهبی بالایی ندارند هم در ایران حجاب را قبول دارند و درک می‌کنند که اگر حجاب نباشد، خانواده‌ها دچار مشکل خواهند شد، بنابراین سخن واحدی باید از نظام صادر شود. در چند سال گذشته علی رغم اینکه دشمنان از پهلوی تا کومله هیچ نقطه مشترکی نداشتند، اما امروز یک مسیر مشترک را طی می‌کنند، اما بین نخبگان و مسئولان ما جهت گیری ثابتی دنبال نشده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام (ره) درباره در رأس امور بودن مجلس افزود: قوه قضائیه و دولت نظر خود را به مجلس ارائه کردند، با موافقت دوفوریت بررسی این لایحه مجلس باید فصل الخطاب باشد و همه هم صدا شوند. اختلافاتی هم که وجود دارد در جزئیات این لایحه است که مرتفع خواهد شد. عدم تصویب دوفوریت و تعلل در فصل الخطابی سبب می‌شود تا صدای واحدی ایجاد نشود. مجلس باید جایگاه رأس الاموری خود را نشان دهد و از پرچم انقلاب اسلامی که حجاب است حفاظت کند. تنها کشوری که در میان صاحبان ادیان الهی حجاب را حفظ کرده ایران است، اما دشمن طی یک سال اخیر امنیت و حجاب ما را هدف گرفته است.

بانکی پور با بیان اینکه کمیسیون مشترکی از نمایندگان کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی و حقوقی می‌توانند به بررسی این لایحه بپردازند، گفت: ضمانت اجرایی باید در لایحه دیده شود تا ضعف‌های مقابله با بدحجابی مرتفع شود.

منبع
سایت کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.ریپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.

به اشتراک بگذارید
محمدمهدی شکوهی
محمدمهدی شکوهی
مقالات: 20002