مقام پیشین «شاباک»: نتانیاهو ما را به سمت بحران راهبردی چند بُعدی سوق داده است


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش رکنا،  «یوال دیسکن» رئیس اسبق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) امروز شنبه به شدت از کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و آن را کابینه شکست‌خورده توصیف کرد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از دیسکن گزارش داد: «هر روز نسبت به ناتوانی کابینه و شیوه شکست خورده آن در مدیریت جنگ، شوکه می‌شوم. رئیس این کابینه شکست خورده، بدترین نخست وزیر در تاریخ اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو، «ما را به سمت بحران راهبردی چند بُعدی سوق داده است»، تصریح کرد: «ما در داخل [اراضی اشغالی] هیچ امنیتی نداریم. ما هیچ گاه از نظر ضعف عملیاتی در کرانه باختری، چنین وضعیتی نداشته‌ایم».

بنیامین نتانیاهو

دیسکن ضمن ابراز وحشت از محاصره رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران و گروههای مقاومت، خاطر نشان کرد: با یک تهدید موجودیتی روبرو هستیم. ما نیازمند رهبری جدیدی هستیم که فورا اصلاحات را کلید بزند».

این مسئول پیشین صهیونیست در پایان تأکید کرد: «باید انتخابات زودهنگام برگزار شده و دولتی بدون حضور نتانیاهو تشکیل شود. به کابینه‌ای نیاز داریم که ربوده‌شدگان را بازگرداند و غزه را خلع سلاح کند».

خانواده‌های اسرای اسرائیلی امروز شنبه، بار دیگر از نتانیاهو و ممانعت وی از توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت فلسطین انتقاد کردند. این خانواده‌ها با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند: «نتانیاهو می‌خواهد همه اسرای اسرائیلی را دفن کند و پس از مدتی، همه ما به خانواده‌های اسرای کشته شده بدل خواهیم شد».

این خانواده‌ها ضمن به سخره گرفتن گزافه‌گوییهای نتانیاهو درباره حماس، تأکید کردند: «زمانی که اسرا، در بند حماس هستند، چگونه وی اعلام می‌کند که حماس شکست خورده است؟».

خانواده‌های اسرای صهیونیست در پایان گفتند: «نتانیاهو جان فرزندان ما را به بازی گرفته است تا در قدرت بماند. توافق در غزه باعث خواهد شد وضعیت در شمال [فلسطین اشغالی] آرام شود».

بنیامین نتانیاهو


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *