مسیر شهرداری گرگان تا آسیایی شدن/ ارسلان قلب و روح این تیم است


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا از روز یکشنبه با حضور هشت تیم در دبی آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

الریاضی لبنان، شباب الاهلی، لیائونینگ چین، ماتریکس دیرز مالزی (گروه A)، شهرداری گرگان، هیروشیما ژاپن، KCC کره جنوبی و پلیتا جایای اندونزی (گروه B) هشت تیم شرکت کننده در این رویداد هستند که برای کسب عنوان قهرمانی با هم رقابت خواهند داشت. رقابت میان این تیم ها به میزبانی شباب الاهلی و در سالن شیخ سعید بن مکتوم برگزار می شود.

فیبا در آستانه آغاز این فصل از مسابقات باشگاه های آسیا به BCL تغییر نام داده درگزارش هایی مجزا به تشریح وضعیت هر یک از تیم های شرکت کننده پرداخته است و از جمله شهردرای گرگان. این گزارش با این جمله که «شهرداری گرگان مسیر طولانی‌تر و هیجان‌انگیزی را برای رسیدن به BCL آسیا طی کرد» آغاز شده و در ادامه مروری بر روند آسیایی شدن این تیم و همچنین وضعیتش در لیگ داخلی ایران شده است.

شکست مقابل یک دشمن آشنا

در این گزارش با اشاره به حضور اخیر تیم شهرداری گرگان در رقابت های منطقه ای غرب آسیا که در نهایت منجر به سومی این تیم و کسب مجوز حضور در مسابقات باشگاه های آسیا شد، آمده است:

شهرداری گرگان مسیر طولانی‌تر و هیجان‌انگیزی را برای رسیدن به BCL آسیا طی کرد و حالا اینجا است. این فصل دومین فصل آنها در سوپرلیگ FIBA غرب آسیا (WASL) – غرب آسیا بود. این تیم تا مرحله نهایی بدون شکست پیش رفت اما یک بار دیگر از یک دشمن آشنا یعنی الریاضی شکست خورد. در حالی که آنها موفق شدند در سری مسابقات قهرمانی یک بازی را ببرند، اما این کافی نبود که تا آخر راه بروند.

مسیر شهرداری گرگان تا آسیایی شدن/ ارسلان قلب و روح این تیم است

آسیایی شدن با یک برد انتقامی

با این حال همین عملکرد کافی بود برای اینکه شهرداری گرگان به مرحله نهایی رقابت های سوپرلیگ غرب آسیا (WASL Final ۸ ) صعود کند. قهرمان ایران در مرحله گروهی یک بازی را به باشگاه کویت واگذار کرد و آنها را با درگیری با الریاضی (دوباره!) آماده کرد که متأسفانه شکست خورد. شهرداری گرگان در نهایت با کسب مقام سوم در یک برد انتقامی مقابل همان تیم باشگاه کویت که چند روز قبل آنها را شکست داده بود، به BCL آسیا راه یافت.

در آستانه چهارمین قهرمانی در ایران

رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران و حضور شهرداری گرگان در سری دیدارهای فینال محور دیگری است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

در این بخش مروری بر رقابت گرگانی ها با طبیعت برای کسب عنوان قهرمانی این فصل لیگ برتر شده و تاکید شده است است که اگ گرگانی ها قهرمان لیگ ایران شود چهارمین قهرمانی متوالی آنها خواهد بود.

شهرداری گرگان از سال ۱۹۶۹ باشگاه تأسیس شد . مدت‌ها باشگاه برتر ایران بوده‌اند و سال ۲۰۲۱ برای اولین بار قهرمان لیگ بسکتبال شد و از آن زمان تاکنون دست از برنده شدن برنداشته است.

مسیر شهرداری گرگان تا آسیایی شدن/ ارسلان قلب و روح این تیم است

موفقیت در مسابقات باشگاهی فیبا

شهرداری گرگان در مسابقات باشگاهی فیبا نیز موفقیت هایی داشته است. آنها فصل گذشته نیز در WASL – غرب آسیا نایب قهرمان شدند و در فینال نیز مغلوب ریاضی شدند. با این حال، در دوره قبلی WASL Final ۸، گرگان پس از شکست مقابل آستانه و کویت نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

بازیکنی که قلب و روح شهرداری است

این گزارش همچنین اشاره به برخی بازیکنان شهرداری گرگان داشته و آورده است: ارسلان کاظمی همچنان قلب و روح این تیم است. او گل‌های زیادی نمی‌زند اما هر کار دیگری که انجام می‌دهد ارزش زیادی برای تیم به ارمغان می‌آورد.البته، سینا واحدی (۱۸.۰ امتیاز، ۳.۴ ریباند و ۴.۴ پاس منجر به گل در هر بازی در فینال ۸) و سالار مونجی (۱۲.۸ امتیاز، ۸.۴ ریباند در هر بازی در فینال ۸) را نمی‌توان فراموش کرد. کمک آنها به باشگاه برای رسیدن به BCL آسیا به اندازه سایر اعضای تیم عظیم بود.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :فوتبال11

برای دیدن اخبار همین الان اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *