مدیرعامل گروه ژاپنی سافت‌بنک از جاه‌طلبی‌هایش برای ابرهوش مصنوعی می‌گوید


تخفیف بزرگ تابستانه

ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت‌بنک، می‌گوید هدف تیمش کمک به پیشرفت بشر با دستیابی به ابر هوش مصنوعی است که از توانایی‌های انسانی ۱۰٬۰۰۰ برابر فراتر خواهد رفت.

به‌گزارش رویترز، سان در اجلاس سالانه‌ی سهامداران گفت: «سافت‌بنک تاکنون کارهای زیادی انجام داده است که همه‌ی آن‌ها مقدمه‌ای برای رویای بزرگ من به‌منظور دستیابی به ابر هوش مصنوعی بوده است.»

سان اغلب از قدرت تحول‌آفرین فناوری‌های جدید تمجید می‌کند و با ریسک‌کردن روی گسترش اینترنت و تلفن‌های هوشمند، نام و ثروت زیادی برای خود دست‌وپا کرده است.

سان می‌گوید که گروهش اکنون تمام تلاش خود را برای ترکیب حوزه‌ی رباتیک با هوش مصنوعی به‌کار گرفته است تا از آن در تولید انبوه و لجستیک و سیستم‌های رانندگی خودکار استفاده شود. چشم‌انداز او برای ربات‌های هوش مصنوعی به سرمایه‌‌ای هنگفت و مشارکت با شرکا نیاز دارد؛ چراکه سافت‌بنک به تنهایی قادر به تأمین مالی آن نخواهد بود.

اعتبار سان به عنوان یک سرمایه‌گذار آینده‌نگر، پس از آن‌که بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری که توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژن فاند پشتیبانی می‌شدند، با مشکل مواجه شدند، خدشه‌دار شد. برخی دیگر از پیش‌بینی‌های او، مانند پذیرش گسترده‌ی فناوری اینترنت اشیاء، محقق نشده است.

عرضه‌ی عمومی سهام شرکت آرم که یکی از زیرمجموعه‌های سافت‌بنک محسوب می‌شود توانست به موفقیت و تصویر درخشان سان در بین سرمایه‌گذاران کمک کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *