مدیرعامل انویدیا از به‌کارگیری بافت‌های تولیدشده با هوش مصنوعی در بازی‌های آینده می‌گوید


تخفیف بزرگ تابستانه

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، باور دارد یادگیری ماشینی در حال متحول‌کردن دنیای کامپیوترهای شخصی است. این فناوری بهره‌وری را در کارهای روزمره‌ی کاربران افزایش می‌دهد و با تبدیل طرح‌ها به آثار هنری واقعی، استعدادهای هنری نهفته را شکوفا می‌کند. این الگوریتم‌ها که برپایه‌ی مدل‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با پردازش روی صدها کارت گرافیک، می‌توانند چندین گیگابایت داده تولید کنند که حتی روی هارد معمولی هم جا می‌گیرند.

وب‌سایت More Than Moore می‌نویسد که اگرچه اکنون اجرای برخی مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی‌بر متن به‌صورت مستقیم روی کارت گرافیک نیز امکان‌پذیر و پیشرفت‌های چشمگیری در‌زمینه‌ی تبدیل متن به تصویر حاصل شده است، مدل‌های دیگر مانند تبدیل تصویر به ویدئو فقط می‌توانند کلیپ‌های کوتاه تولید کنند.

انویدیا اخیراً فناوری RTX Remix را معرفی کرده است که به سازندگان مادهای بازی و گیمرها اجازه می‌دهد تا عناوین قدیمی را بازسازی کنند. این کار با اتصال رندر بازی به ابزارهای انویدیا انجام می‌شود؛ ابزارهایی که وضوح بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی اشیاء و نورپردازی را بهبود می‌بخشند و سپس امکان افزودن تکنولوژی‌هایی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) را فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند مادسازی ابتدا به‌صورت بلادرنگ انجام نمی‌شود و به دانلود نرم‌افزار RTX Remix و انجام تنظیمات دستی و آماده‌سازی کتابخانه‌های ویژه نیاز دارد.

ازنظر هوانگ، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در آینده قابلیت‌های جذابی برای گیمرها به‌ارمغان بیاورند. یکی از این تکنولوژی‌ها می‌تواند شبیه به کاری باشد که RTX Remix انجام می‌دهد؛ اما به‌صورت بلادرنگ.

بر‌اساس گفته‌های جنسن هوانگ، در آینده تولید بافت‌ها و رندر اشیاء با کیفیت بهتر برای بهبود جلوه‌های بصری بازی‌ها با هوش مصنوعی ممکن خواهد شد. درحالی‌که این قابلیت هم‌اکنون ازطریق RTX Remix دردسترس قرار دارد، فناوری جدید احتمالاً به‌صورت بلادرنگ و مشابه DLSS کار خواهد کرد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *