مدل هوش مصنوعی Gemini 1.5 Flash معرفی شد؛ سبک‌تر و ارزان‌تر از مدل پرو

گوگل در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان، تغییرات جدید هوش مصنوعی جمنای را معرفی کرد. این شرکت مدل جدیدی به نام Gemini 1.5 Flash را به‌نمایش گذاشت که برای سرعت و کارایی بهتر بهینه شده است.

دمیس هاسابیس، مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند، اعلام کرد: «جمنای ۱٫۵ فلش در خلاصه‌سازی، اپلیکیشن‌‌های چت، شرح تصاویر و ویدئوها، استخراج داده‌ها از اسناد و جداول طولانی و… عملکرد بسیار عالی دارد.» هاسابیس افزود که گوگل جمنای ۱٫۵ فلش را برای توسعه‌دهندگانی طراحی کرده است که به مدل سبک‌تر و ارزان‌تر از نسخه‌ی Pro نیاز داشتند.

Gemini 1.5 Flash کوچک‌ترین مدل گوگل است که بر بستر دستگاه اجرا می‌شود و ازنظر اندازه بین Gemini 1.5 Pro و Gemini 1.5 Nano قرار می‌گیرد. با اینکه این مدل از Gemini Pro سبک‌تر است، به‌اندازه‌ی آن قدرتمند است.

مدل جدید Gemini 1.5 Flash قابلیت‌های چندوجهی مدل Pro را به‌‌همراه Context Window بزرگ آن به‌ اندازه‌ی یک‌میلیون توکن دریافت می‌کند. به‌گفته‌ی گوگل، این یعنی Gemini 1.5 Flash می‌تواند سندی ۱٬۵۰۰ صفحه‌ای یا پایگاه کدی با بیش از ۳۰ هزار خط را در آنِ واحد تجزیه‌و‌تحلیل کند.

گوگل Gemini 1.5 Flash را دراصل به‌جای مصرف‌کنندگان برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است تا سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر محصولات و خدمات هوش مصنوعی خود را با استفاده از فناوری طراحی‌شده‌ی گوگل بسازند.

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *