متا احتمالاً هدفون دوربین‌دار مجهز به هوش مصنوعی می‌سازد

طبق گزارش سایت The Information، متا می‌خواهد هدفون جدیدی با دوربین و هوش مصنوعی روانه‌ی بازار کند. اسم رمز هندزفری‌های متا، Camerabuds است و احتمالاً از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای شناسایی لحظه‌ای اشیا و ترجمه‌ی زبان‌های خارجی استفاده خواهد کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، علاقه‌ی زیادی به پروژه نشان داده و طرح‌های مختلفی را برای این محصول بررسی کرده است. امکان دارد هدفون متا در نهایت با فرم‌فکتور توگوشی یا روگوشی عرضه شود.

زاکربرگ معتقد است که هندزفری‌های مجهز به هوش مصنوعی، گام منطقی بعدی در تکامل فناوری پوشیدنی هستند و به احتمال زیاد رقبا نیز در همین مسیر قدم برمی‌دارند. ظاهراً متا با شرکت Ear Micro که در بازار هندزفری‌های هوشمند تخصص دارد، وارد همکاری شده است.

متا در حال بررسی راهکاری برای رفع مشکلات احتمالی است؛ نظیر پوشیده‌شدن دوربین توسط موهای بلند و داغ‌شدن دستگاه و همچنین نگرانی‌های حریم خصوصی.

علاقه‌ی متا به پوشیدنی‌های هوش مصنوعی بخشی از یک ترند گسترده‌تر در صنعت فناوری است. گفته می‌شود OpenAI و اپل نیز در حال بررسی دستگاه‌های مشابه هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا Camerabuds به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر، اما این پروژه نشان‌دهنده‌ی تلاش بی‌وقفه‌ی صنعت فناوری برای تبدیل هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از تجربیات روزانه‌ی ما است.

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *