مایکروسافت: اپلیکیشن‌ها می‌توانند با ویژگی Recall ویندوز ۱۱ سازگار شوند

مایکروسافت شب گذشته قابلیت هوش مصنوعی قدرتمندی موسوم‌ به Recall را برای لپ‌تاپ‌های مجهزبه تراشه‌های جدید اسنپدراگون ایکس الیت رونمایی کرد که در بستر ویندوز پیاده‌سازی شده است و تمام کارهایی را به‌خاطر می‌سپارد که در کامپیوتر انجام می‌دهید.

ریکال درواقع نوعی جست‌وجوی هوشمند در سیستم است که می‌تواند با فرامین صوتی کاربر، اطلاعات مدنظر را از بین تاریخچه‌ی وب‌گردی، جلسات آنلاین، ایمیل‌ها و حتی اسلایدهای پاورپوینت بازیابی کند. مایکروسافت در رویداد بیلد امروز اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با ریکال سازگار کنند.

کتابخانه‌ی کوپایلت ویندوز شامل مجموعه‌ای از APIهایی است که با بیش از ۴۰ مدل و الگوریتم هوش مصنوعی به‌صورت بومی در خود دستگاه پشتیبانی می‌شود. بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید ویندوز ازجمله Studio Effects، لایو کپشن، تشخیص متن Snipping Tool و ریکال همگی به این کتابخانه متکی هستند و توسعه‌دهندگان می‌توانند آن‌ها را به اپ‌های خود اضافه کنند.

برای مثال، متا Studio Effects را به واتس‌اپ اضافه خواهد کرد تا قابلیت‌هایی مثل محوکردن پس‌زمینه و تماس چشمی در تماس‌های ویدئویی دردسترس کاربران قرار گیرد. حتی قابلیت‌هایی مثل لایو کپشن و ترجمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیز می‌تواند به‌راحتی و تقریباً بی‌نیاز از هرگونه کدنویسی، به اپلیکیشن‌های مختلف اضافه شود.

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *