قابلیت ساخت تصویر با هوش مصنوعی به مرورگر اپرا اضافه شد


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش TechCrunch، شرکت اپرا از عرضه‌ی نسخه‌ی دوم مرورگر اپرا وان در فاز آزمایشی توسعه‌دهندگان با قابلیت‌های جدیدی همچون کنترل‌های چندرسانه‌ای بهبودیافته و Split Tabs و امکانات جدید هوش مصنوعی رونمایی کرد.

اپرا برای ایجاد ظاهری تازه در نسخه‌ی دوم مرورگر اپرا وان، تم‌ها و المان‌های طراحی جدیدی را معرفی کرده است. اپرا به‌صورت سنتی کنترل‌های چندرسانه‌ای را در نوار کناری قرار می‌داد؛ اما در نسخه‌ی جدید، این کنترل‌ها می‌توانند مانند ماژول ویدئو تصویردرتصویر، پنجره‌ی شناور مجزا باشند.

اپرا می‌گوید کنترل‌های شناور قابلیت تغییر اندازه دارند و با تم انتخاب‌شده‌ی مرورگر مطابقت خواهند داشت. پخش‌کننده‌ی چندرسانه‌ای با‌توجه‌به اندازه، کنترل‌هایی مانند پخش، توقف، بعدی، قبلی، خروج از حالت تصویر‌در‌تصویر و تنظیم صدا را ارائه می‌دهد.

قابلیت Spilit Screen مرورگر اپرا One R2
ویژگی Split Tabs
قابلیت هوش مصنوعی Page Contex در مرورگر اپرا
ویژگی Page Context و هوش مصنوعی

اپرا وان R2 کنترل‌های جدیدی برای تب‌ها با قابلیت Split Tabs ارائه می‌کند تا بتوانید هم‌زمان روی دو صفحه‌ی وب کار کنید. برخی مرورگرهای جدیدتر مانند Arc و SigmaOS نیز این قابلیت را ارائه می‌دهند.

اپرا وان R2 نشانگر جدیدی به‌شکل خط زیرین برای برجسته‌کردن تب‌هایی اضافه کرده است که اخیراً بسته‌ شده‌‌اند. این نشانگرها Traces نامیده می‌شوند. این نشانگرها بسته به زمانی که از بستن تب گذشته است، روشن یا تیره خواهند بود و برای کاربرانی که بیش از ۳۰ تب باز دارند، نمایش داده می‌شود.

اپرا در حال ارزیابی قابلیت‌هایی همچون دستیار Aria در نوار کناری است که قابلیت خلاصه‌سازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی و امکان استفاده‌ی کاربران از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را در مرورگر فراهم می‌کند.

پیش‌از‌این در زومیت به بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ اشاره کردیم. اپرا نیز پیش‌تر برخی از قابلیت‌های Aria را از‌طریق برنامه‌ی آزمایشی ویژگی‌های هوش مصنوعی، شامل تولید تصویر، صدا و درک تصویر ارائه کرده بود. این قابلیت‌ها حالا به‌صورت یکپارچه در اپرا وان R2 دردسترس هستند.

اپرا با نسخه‌ی جدید، حالت Page Context را ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا از آریا درباره‌ی جست‌وجو، ترجمه یا خلاصه‌سازی بخش خاصی از اطلاعات صفحه‌ی وب سؤال کنند. اپرا قصد دارد تا اواخر سال جاری، نسخه‌ی نهایی اپرا وان R2 را برای عموم کاربران منتشر کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *