قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس مایکروسافت در ابتدا با پردازنده‌های اینتل و AMD سازگار نخواهد بود


تخفیف بزرگ تابستانه

اینتل و ای‌ام‌دی در کامپیوتکس ۲۰۲۴ پردازنده‌های جدیدی با معماری x86 برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کردند و گفتند که این پردازنده‌ها از قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت طی معرفی قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس اعلام کرده بود که قابلیت‌های مورد بحث فقط در انحصار کوالکام نیستند و اینتل و AMD هم در این حوزه شریک هستند. این برای اولین بار است که ردموندی‌ها برای توسعه‌ی قابلیت‌های جدید معماری آرم را به x86 ترجیح می‌دهند.

مدل‌های جدید پردازنده اینتل و پردازنده AMD در ابتدا از قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس پشتیبانی نخواهند کرد و کسانی که به‌ فکر خرید پردازنده های سری Strix Point و لونار لیک ای‌ام‌دی و اینتل هستند، باید برای دریافت قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ صبر کنند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت می‌گوید آن‌ها به‌دلیل واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه‌ی پردازنده‌های کوالکام تصمیم گرفته‌اند تا در ابتدا پشتیبانی از قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس را به این پردازنده‌ها اضافه کنند.

مقاله‌های مرتبط

به‌نظر می‌رسد توسعه‌ی قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس هنوز برای کامپیوتر‌های دسکتاپ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت تمام نشده است. احتمالاً توسعه‌ی قابلیت‌های مورد بحث تا تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به‌اتمام خواهد رسید.

قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس همراه با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به پردازنده‌های سری Strix Point و لونار لیک اضافه خواهند شد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *