فضاپیمای باری روس موفق به تحویل مرسوله چندین تنی به ایستگاه فضایی شد


تخفیف بزرگ تابستانه

فضاپیمای پرگروس ۸۸ به عنوان یک فضاپیمای باری متعلق به کشور روسیه توانست چندین تن تدارکات تازه را به ایستگاه فضایی بین المللی و خدمه این ایستگاه تحویل دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای رباتیک باری متعلق به روس اخیراً با اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی توانست چندین تن ذخایر تازه و تدارکات را به خدمه این ایستگاه تحویل دهد. هواپیمای پروگرس 88 با ماژول پویسک حین پرواز بر فراز جنوب روسیه با یکدیگر ملاقات کردند. این فضاپیمای باری با کمک موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به سمت ایستگاه فضای بین المللی پرتاب شده بود.

خدمه حاضر در ایستگاه فضایی از نزدیک این فضاپیمای باری را زیر نظر داشته اند. در این فضاپیمای باری دو فضانورد روسی قرار داشتند که قادر بودند کنترل دستی فضاپیما را در صورت نقض سیستم خلبان خودکار بر عهده بگیرند.

پروگرس ۸۸ حامل حدود ۲.۷ تن مواد غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، سوخت و موارد دیگر بوده است که به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داد. این فضاپیما حدود ۶ ماه به آزمایشگاه مداری به شکل متصل باقی مانده و سپس با زباله پر شده و در نهایت مجدداً به سمت جو زمین حرکت خواهد کرد. همچنین در حال حاضر این فضاپیما در آزمایشگاه مداری به چهار فضاپیمای دیگر نیز متصل است. این فضاپیماها شامل فضاپیمای باری سیگنوس، ۲ وسیله نقلیه سرنشین‌دار مانند کپسول کرودراگون و یک فضاپیمای روسی سایوز در ایستگاه فضایی هستند. ماموریت اصلی این فضاپیما ارسال محموله و تحویل آن ها و در نهایت حمل زباله ها به سمت زمین است.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :تکنا

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *