عصر عینک‌های هوشمند؛ وقتی چشم‌ها بیشتر می‌بینند

اما دلیل محبوبیت انفجاری عینک هوشمند متا چه بود؟ می‌توان به سه مورد اشاره کرد.

اتفاق اول: رونمایی از هوش مصنوعی چندوجهی در عینک

اتفاق اول، رونمایی متا از هوش مصنوعی چندوجهی در عینک بود. به لطف این قابلیت، حالا می‌توانید با استفاده از فرامین چندوجهی که ترکیبی از فرامین صوتی و تصویری هستند، عکسی از یخچال آشپزخانه بگیرید و از هوش مصنوعی متا بخواهید با توجه به مواد غذایی موجود در یخچال، دستورپخت غذاهای مختلفی را برایتان آماده کند.

اتفاق دوم: رویکرد مثبت خبرنگاران در مورد عینک

اتفاق دوم، رویکرد مثبت خبرنگاران در مورد عینک بود. حالا دیگر خبرنگاران هم با مردم هم‌نظر شده و نظرات مثبتی درباره‌ی عینک منتشر می‌کردند. برای مثال، وب‌سایت Mashable نوشت «عملکرد عینک هوشمند متا-ری‌بن به طرز باورنکردنی مرا شوکه کرد.» وب‌سایت 9to5Mac گفت «عینک متا-ری‌بن با عملکرد بی‌نظیرش توانست مرا نسبت به استفاده از عینک‌های هوشمند متقاعد کند» و حتی CNET هم نوشت «ویژگی فرامین چندوجهی عینک متا-ری‌بن مرا شگفت‌زده کرد. من هرگز چنین چیزی در زندگی‌ام ندیده بودم.»

اتفاق سوم: انتشار ویدیوهای جذاب از عینک در تیک‌تاک

اتفاق سوم، انتشار ویدیوهای جذاب از عینک در تیک‌تاک بود. برای پخش زنده‌ی تصاویر عینک هوشمند متا-ری‌بن، راهی جز انتشار آن‌ها در فیسبوک و اینستاگرام نیست، اما طیف وسیعی از کاربران که عینک متا-ری‌بن را خریداری کرده بودند، تصاویر و ویدیوهای جذابی از این محصول در پلتفرم تیک‌تاک منتشر کردند.

با رشد سریع بازار گجت‌های پوشیدنی و هدست‌های واقعیت مجازی، کمپانی‌های بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت و متا، سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش تحقیق و توسعه‌ی این نوع محصولات انجام داده‌اند. به نظر می‌رسد با ادغام هوش مصنوعی و عینک‌های هوشمند، سبک زندگی ما انسان‌ها تغییرات اساسی را تجربه خواهد کرد.

عینک‌های مجهز به هوش مصنوعی با ارائه‌ی اطلاعات زنده و لحظه‌ای نسبت به محیط پیرامون و ایجاد تعامل بین محیط فیزیکی و دیجیتالی، درهای جدیدی را رو به این دنیای هیجان‌انگیز گشوده‌اند. در این بین، شرکت گوگل با عرضه‌ی (نه‌چندان موفقیت‌آمیز) Google Glass، شرکت مایکروسافت با عرضه‌ی Microsoft HoloLens و شرکت اپل با عرضه‌ی Vision Pro تمام تلاش خود برای نمایش نمایی از دنیای آینده‌‌ی انسان‌ها را به کار گرفتند.

عینک‌های هوشمند حالا بازار خاص خودشان را دارند

درحال‌حاضر بازار عینک‌های هوشمند حسابی داغ است و تقریباً هر برندی سعی دارد در این بازار سهمی داشته باشد؛ ازجمله عینک ۴۰۰ دلاری Mijia Glasses Camera شیائومی با دوربین دوگانه و قابلیت ترجمه زنده، عینک واقعیت افزوده‌ی Smart Viewer کوالکام که از وای فای و بلوتوث استفاده می‌کند یا عینک ایرویژن M1 ایسوس که از نمایشگر میکرو اولد و وضوح 1080p بهره می‌برد.

البته بازار گجت‌های پوشیدنی هنوز در آغاز راه است و مسیر زیادی برای رشد، شکوفایی و بلوغ در پیش دارد. به همین دلیل، اغلب گجت‌های پوشیدنی موجود در بازار با مشکلات و محدودیت‌های خاص خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مشکل اصلی این گجت‌ها این است که کاربران حاضر به استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن‌ها نیستند. این محصولات هنوز طراحی چندان مناسبی ندارند و استفاده از آن‌ها به اندازه‌ی کافی راحت و آسان نیست.

برای مثال، ارتباط با هوش مصنوعی از طریق هدفون‌های بی‌سیم خیلی راحت است، اما مشکل این‌جا است که هیچ‌کس تمام روز هدفون را روی گوش نمی‌گذارد. به عنوان مثالی دیگر، توسعه‌ی نرم‌افزاری مخصوص ساعت‌های هوشمند برای تعامل با هوش مصنوعی کار سختی نیست، اما هنوز مشکل اول، یعنی نامناسب بودن برای استفاده‌ی طولانی‌مدت، هنوز پابرجا است.

منبع :زومیت

کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار همین الان ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *