صفر تا صد آموزش ثبت نام و کار با سامانه جامع تجارت


تخفیف بزرگ تابستانه

پس از درج اطلاعات لازم و تکمیل فرم ثبت نام، روی گزینه «ذخیره اطلاعات و ادامه» کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید. در صفحه بعد باید کد تأییدی را که برای شماره موبایل شما ارسال می‌شود، وارد کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود. به این ترتیب ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

ویرایش اطلاعات در سامانه جامع تجارت

چنانچه پس از ثبت نام در سامانه متوجه شدید در ثبت اطلاعات خود دچار خطا شدید و اطلاعات اشتباه وارد کرده‌اید، به‌‌راحتی می‌توانید نسبت به تغییر و ویرایش این اطلاعات اقدام کنید. برای این کار کافی است مراحل ورود به سامانه جامع تجارت ایران را با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور و عبارت امنیتی طی کنید.

پس از ورود به حساب کاربری خود در این سامانه، در منوی بالای صفحه خود گزینه «مدیریت حساب کاربری» را می‌بینید. این بخش را انتخاب کرده و اطلاعات حساب کاربری خود را اصلاح و ویرایش کنید. هر یک از اطلاعات مانند نشانی محل سکونت، آدرس ایمیل، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و… را می‌توانید در این بخش تغییر دهید و پس از انجام اصلاحات لازم روی گزینه «ثبت تغییرات» کلیک کنید تا ویرایش‌هایی که انجام دادید ذخیره شوند.

ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

بازرگانان و شرکت‌های بازرگانی برای اینکه بتوانند خرید و واردات کالا را انجام دهند باید درخواست سفارش کالا را در سامانه جامع تجارت ایران ثبت کنند. بدون ثبت کالا در این سامانه امکان واردات آن به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

هرچند در گذشته طی کردن مراحل مختلف فرایند تجارت و واردات کالا به کشور به شکل حضوری انجام می‌گرفت اما در حال حاضر همه این مراحل از طریق سامانه جامع تجارت انجام می‌شود. برای ثبت سفارش کالا لازم است بازرگانان صورت‌های مالی خود را به‌طور کامل در سامانه بارگذاری کنند.

بدون بارگذاری این مدارک امکان فعالیت در حوزه تجارت بین‌الملل به بازرگانان و شرکت‌ها داده نخواهد داشت. پس از بارگذاری مدارک مربوط به صورت‌های مالی، کارشناسان مربوطه این مدارک را بررسی خواهند کرد و متناسب با شرایط و وضعیت صورت‌های مالی میزان مقدار مجاز واردات کالا برای هر شرکت یا بازرگان تعیین خواهد شد. اشخاص حقیقی و حقوقی به همان میزان تعیین‌شده می‌توانند کالا سفارش دهند و وارد کشور کنند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *