صدای شبیه اسکارلت جوهانسون در ChatGPT جنجال‌آفرین شد

OpenAI تصمیم گرفته است صدای جنجالی ChatGPT که شباهت بسیار زیادی به صدای اسکارلت جوهانسون در فیلم Her دارد، از دسترس خارج کند. صدای چت‌جی‌پی‌تی که با نام اسکای (Sky) شناخته می‌شود، اکنون در وضعیت «توقف» به‌سر می‌برد.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی OpenAI، صداهای هوش مصنوعی نباید به‌طرز انکارناپذیری شبیه صدای افراد معروف باشند: «صدای اسکای تقلید صدای اسکارلت جوهانسون نیست و به بازیگر حرفه‌ای دیگری ارتباط دارد که از صدای طبیعی‌اش استفاده کرده.»

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، هفته‌ی گذشته در مصاحبه‌ای گفت که شباهت بین صدای اسکای و صدای اسکارلت جوهانسون عمدی نبوده است. این در حالی است که سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، به‌محض رونمایی نسخه‌ی جدید ChatGPT، عبارت Her را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس پست کرد. Her همان فیلمی است که صدای اسکارلت جوهانسون در آن نقش هوش مصنوعی را ایفا می‌کرد.

OpenAI درباره‌ی دریافت هشدار قانونی از وکلای اسکارلت جوهانسون صحبتی نکرده است.

مقاله‌های مرتبط

حالت صوتی ChatGPT و صدای اسکای تقریباً یک سال است که در‌دسترس قرار دارند؛ با‌این‌حال، ویژگی مذکور هفته‌ی گذشته در مراسم ویژه‌ی OpenAI در کانون توجه قرار گرفت. قابلیت چت صوتی ChatGPT به‌لطف مدل زبانی جدید GPT-4o میزبان پیشرفت‌های چشمگیر شده است.

OpenAI می‌گوید که در‌حال‌حاضر، ۵ پروفایل صوتی برای ChatGPT ارائه می‌شوند که از بین بیش‌ از ۴۰۰ صدای ثبت‌شده انتخاب شده‌اند. این شرکت نام افرادی که صدای آن‌ها برای ChatGPT استفاده می‌شود، اعلام نکرده است.

منبع :زومیت

برای دیدن خبر بدون سانسور اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *