شریعتی: صنایع بزرگ به سمت خودتامینی در حوزه برق حرکت کرده است



به گزارش رکنا ، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه مدیریت انرژی در فصل گرم سال بیان کرد: از زحمات دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی به ویژه از وزرای نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی در این سه سال که یک تحولی را در دولت دنبال کردند تشکر می‌کنم. آقای محرابیان یکی از موفق‌ترین وزرای دولت سیزدهم بودند و تلاش کردند نگاه تحولی مجلس شورای اسلامی را در اجرا دنبال کنند. وزیر نیرو تلاش کرد تا قوانین مجلس در بودجه سنواتی و قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را اجرایی کند. بدنه وزارت نیرو همکاری خوبی با کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی داشت. از روسای کمیسیون انرژی مجلس یازدهم آقایان فریدون عباسی و فریدون حسنوند نیز تشکر می‌کنم که دراین مجلس حضور ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس یازدهم تلاش کرد تا قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را به تصویب برساند تا صنعت برق را غنی سازد. براساس این قانون صنایع انگیزه پیدا کردند که به سمت خودتامینی در حوزه برق بروند و اکنون خیلی از صنایع بزرگ به این سمت رفته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قلب تپنده قانون مانع‌زدایی از صنعت برق این بود که یارانه را تا آخر زنجیره منتقل کرد. امروز بیش از ۷۷ درصد مشترکان خانگی کمتر از الگوی مصرف برق استفاده می‌کنند و تنها ۲ درصد مصرف بالایی دارند و در پلکان بالا قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟