شرکت TSMC می‌گوید خارج‌ کردن واحدهای تولید تراشه از تایوان غیرممکن است


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش رویترز، شرکت TSMC (که مشتریان بزرگی مثل انویدیا و اپل دارد)، روز سه‌شنبه اعلام کرد با برخی از مشتریان خود در مورد انتقال کارخانه‌های تراشه‌سازی‌اش از این جزیره به‌دلیل افزایش تنش‌ها با چین صحبت کرده، اما چنین اقدامی غیرممکن است.

تنش‌ها بین چین و تایوان از ماه گذشته با روی‌کار‌آمدن رئیس‌جمهور جدید تایوان افزایش یافته است. رئیس هیئت‌مدیره‌ی TSMC بی‌ثباتی در تنگه‌ی تایوان را یکی از موارد مورد ملاحظه‌ی زنجیره‌ی تأمین دانست و افزود که TSMC قطعاً خواهان وقوع جنگ نیست. ظاهراً ۸۰ تا ۹۰ درصد از ظرفیت تولید TSMC در تایوان قرار دارد و انتقال کارخانه‌های تراشه‌سازی از این جزیره ممکن نیست.

مذاکراتی بین TSMC و سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی در جریان بوده است.

ظاهراً آلتمن در آن مذاکرات درخواست تأسیس ۳۰ کارخانه‌ی جدید برای اطمینان از تولید کافی تراشه‌های هوش مصنوعی کرده اما معلوم نیست که هدف آلتمن احداث کارخانه‌ها در خارج از خاک تایوان بوده است یا نه.

برخی از مدیران صنعت فناوری در حاشیه‌ی نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ سخنانی با محوریت خروج خط تولید TSMC از تایوان مطرح کردند. فرانک هوانگ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی Powerchip Semiconductor Manufacturing، در پاسخ به این سؤال که آیا مشتریان خارجی بر شرکت‌های تایوانی فشار می‌آورند که فرایند تولید را به خارج از تایوان منتقل کند، به خبرنگاران گفت: «هنوز کسی از این موضوع نگران نیست. البته همیشه فعالیت‌های نظامی یا رویارویی‌هایی وجود دارد، اما تایوان برای هوش مصنوعی بسیار مهم است و حتی چینی‌ها هم این را می‌دانند.»


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *