شبیه‌ساز ویندوز در آیفون اجازه انتشار نگرفت


تخفیف بزرگ تابستانه

اپل با تغییر قوانین خود، اجازه‌ی انتشار شبیه‌ساز‌ کنسول‌های بازی کلاسیک ازجمله Delta یا Folium را در اپ‌استور صادر کرد. بااین‌حال، این شرکت همچنان برای اجرای اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز ویندوز محدودیت‌هایی در نظر گرفته است.

بر‌اساس گزارش‌ توسعه‌دهندگان اپلیکیشن متن‌باز UTM که امکان اجرای سیستم‌‌‌عامل‌های کامپیوتر را روی گوشی آیفون و آیپد فراهم می‌کند، اپل از انتشار این اپلیکیشن در اپ‌استور خودداری کرده است. ظاهراً دلیل ردشدن UTM برای انتشار در اپ‌استور این است که اپلیکیشن مذکور شبیه‌ساز کنسول بازی محسوب نمی‌شود.

نکته‌ی عجیب‌تر درباره‌ی ممانعت اپل از انتشار شبیه‌ساز ویندوز روی آیفون و آیپد این است که توسعه‌دهندگان UTM می‌گویند شرکت مذکور حتی از فهرست‌شدن اپلیکیشن آن‌ها در اپ‌استورهای متفرقه در اتحادیه‌ی اروپا جلوگیری کرده است. قوانین بررسی اپ‌استور در بخش ۴٫۷ به اپلیکیشن‌های کوچک، مینی‌گیم‌ها، استریم بازی‌ها، چت‌بات‌ها، افزونه‌ها و شبیه‌ساز‌های بازی اشاره می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی UTM می‌گوید که اپل به‌دلیل نقض مقررات بخش ۴٫۷ سیاست‌های اپ‌استور، از تأیید اپلیکیشن شبیه‌ساز ویندوز خودداری کرده است. دراین‌بین، صفحه‌ی راهنمای بررسی اپ‌استور نیز به قرارگرفتن قانون مذکور در بخش تأیید برنامه اشاره‌ای نمی‌کند. درواقع، با فعال‌سازی گزینه‌ی Show Notarization Review Guidelines Only، بخش ۴٫۷ قوانین اپ‌استور غیرفعال می‌شود و نشان می‌دهد که این بند در فرایند تأیید برنامه اعمال نخواهد شد.

هنوز نمی‌دانیم تیم بررسی اپ‌استور اپل درباره‌ی ردشدن برنامه‌ی UTM و ممانعت از انتشار آن در اپ‌استورهای متفرقه‌ی اتحادیه‌ی اروپا مرتکب اشتباه شده‌ است یا یا خیر.

به‌نظر می‌رسد UTM قصد ندارد با تصمیم اپل مقابله کند. اپلیکیشن‌های توزیع‌شده روی iOS نمی‌توانند از کامپایلر JIT (به‌جز موتورهای جایگزین مرورگر با مجوز ویژه) استفاده کنند؛ ازاین‌رو، کارایی و عملکرد شبیه‌سازهایی که ازطریق نسخه‌ی ارسال‌شده برای بررسی اجرا می‌شوند، کاهش چشمگیری می‌یابد. تیم UTM می‌گوید که تأییدنسخه‌ی UTM SE در اپ‌استور ارزش تلاش و مقابله با تصمیم اپل را ندارد.

با وجود محدودیت‌های اپ‌استور، کاربران همچنان می‌توانند از روش‌های سایدلود برای نصب UTM روی دستگاه‌های iOS استفاده کنند. این روش شامل کامپایل و نصب دستی برنامه ازطریق Xcode می‌شود. علاوه‌بر‌این، نسخه‌ی مک UTM ازطریق اپ‌استور مک در‌دسترس است.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *