شایعه: گوگل چت‌بات هوش مصنوعی بر پایه شخصیت افراد معروف می‌سازد


تخفیف بزرگ تابستانه

ظاهراً گوگل درحال توسعه‌ی چت‌بات‌های هوش مصنوعی جدیدی با الهام از افراد سرشناس و اینفلوئنسرهای یوتیوب است.

اگرچه این ایده کاملاً جدید محسوب نمی‌شود و شرکت‌هایی مثل متا و Character.ai از مدتی قبل محصولات مشابهی ارائه کرده‌اند، نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های جدید غول جست‌وجوی اینترنت در حوزه‌ی هوش مصنوعی است.

طبق گزارش The Information، چت‌بات‌های سلبریتی گوگل از خانواده‌ی مدل‌های زبانی بزرگ جمنای این شرکت بهره خواهند برد. گوگل قصد دارد در این مسیر علاوه‌بر مذاکره با سلبریتی‌ها، با اینفلوئنسرها نیز همکاری کند. این شرکت همچنین در حال توسعه‌ی قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد با توصیف شخصیت و ویژگی‌های ظاهری، چت‌بات شخصی خود را بسازند؛ قابلیتی که همین حالا در Character.ai ارائه می‌شود.

جالب اینکه یکی از بنیان‌گذاران Character.ai به نام نوام شزیر، قبلاً مهندس گوگل و از خالقان فناوری ترانسفورماتور بوده است؛ تکنولوژی پیشرفته‌ای که پایه‌ و اساس هوش مصنوعی مولد متن امروزی به‌شمار می‌رود.

هنوز نمی‌دانیم گوگل برای ساخت چت‌بات‌های هوش مصنوعی جدیدش با کدام افراد مشهور یا اینفلوئنسرها همکاری خواهد کرد. برای مثال، چت‌بات‌های متا بر اساس شخصیت‌هایی مانند چارلی دی‌آملیو (ستاره‌ی تیک‌تاک)، مستر بیست (یوتوبر سرشناس)، اسنوپ داگ (رپر معروف)، تام بریدی (قهرمان سوپربول) و پاریس هیلتون (هنرمند و بازیگر) ساخته شده‌اند. از طرف دیگر Character.ai دامنه‌ی وسیع‌تری را پوشش می‌دهد و چت‌بات‌هایی برپایه‌ی شخصیت‌هایی از دنیای سیاست، فلسفه، شخصیت‌های داستانی و حتی یک تکه پنیر دردسترس کاربرانش قرار داده است.

به‌نظر می‌رسد چت‌بات‌های گوگل که با الهام از شخصیت‌های مشهور ساخته شده‌اند فعلاً جنبه‌ی آزمایشی داشته باشند و فقط ازطریق Google Labs، وب‌سایت محصولات تجربی گوگل در دسترس قرار گیرند.

هدف نهایی گوگل از پروژه‌ی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر شخصیت‌های مشهور هنوز مشخص نیست. چت‌بات‌های سلبریتی متا با وجود ادغام در تمامی محصولات این شرکت، موفقیت چندانی به‌دست نیاورند و برای مثال، چت‌بات اسنوپ داگ در اینستاگرام فقط ۱۵ هزار دنبال‌کننده دارد، درحالی‌که تعداد فالوورهای صفحه‌ی رسمی این رپر به ۸۷٫۵ میلیون نفر می‌رسد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *