سیستم‌عامل visionOS 2 رونمایی شد؛ از تماشای فیلم با دوستان تا نمایشگر فوق عریض مجازی


تخفیف بزرگ تابستانه

اپل در WWDC 2024 از visionOS 2 پرده‌برداری کرد. نسخه‌ی دوم سیستم‌عامل هدست واقعیت مجازی اپل با با بهبودهای متعددی در طراحی همراه شده است و از چندین قابلیت جدید بهره می‌برد.

اپل اپلیکیشن Photos را در visionOS 2 به‌روزرسانی کرده است که به تصاویر عادی و دو‌بعدی عمق می‌بخشد و تجربه‌ای جذاب‌تر هنگام تماشای عکس به کاربر القا می‌کند. visionOS 2 از ژست‌های حرکتی برای دسترسی ساده‌تر به صفحه‌ی هوم و کنترل سنتر پشتیبانی می‌کند.

اپل اعلام کرده است که قابلیت SharePlay را به اپلیکیشن Photos در سیستم‌عامل visionOS 2 اضافه می‌کند. بدین‌ترتیب می‌توان با استفاده از پرسونا‌ها اپلیکیشن را با فرد دیگری به‌اشتراک گذاشت که ویژن پرو دارد. این قابلیت به دو کاربر ویژن پرو امکان می‌دهد تا با هم به تماشای فیلم و ویدئو یا حتی ویرایش اسناد در فضای سه‌بعدی واقعی بپردازند.

اپل قابلیت نمایشگر مجازی ویژن پرو را به‌روزرسانی کرده است. این قابلیت اکنون نمایشگر فوق عریض مجازی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد که معادل دو نمایشگر 4K است.

اپل می‌گوید که کانن به‌زودی لنز EOS جدیدی عرضه می‌کند که به‌طور خاص برای تولید محتوا برای ویژن پرو ساخته شده است. افزون‌براین، اپل از انتشار اولین ویدئو فراگیر ۱۸۰ درجه‌ی خود تحت قابلیت Immersive Video خبر داد.

شخصی با هدست ویژن پرو نشسته روی مبل درحال تماشای فضای وحش و فیل‌ها درحالت فراگیر
Apple

به‌کفته‌ی اپل، درحال‌حاضر ۲٬۰۰۰ اپلیکیشن اختصاصی و بیش از ۱٫۵ میلیون اپلیکیشن سازگار برای ویژن پرو وجود دارد. غول فناوری آمریکایی از API-های جدید برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ ویژن پرو خبر داد؛ ازجمله API-های سازمانی برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های سلامت‌محور.

اپل سرانجام اعلام کرد که ویژن پرو را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. پیش‌فروش این محصول در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، ژاپن و سنگاپور از روز ۲۴ خرداد آغاز می‌شود و در ۸ تیر به‌صورت عمومی در‌دسترس قرار می‌گیرد.

ویژن پرو در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و انگلستان از ۲۲ تیر دردسترس قرار می‌گیرد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *