سفارت آمریکا در لبنان هدف تیراندازی از سوی یک فرد با تابعیت سوری قرار گرفت


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش رکنا ، « جیک سالیوان » مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز گفت که از سلامتی تمام کارکنان سفارت آمریکا در بیروت مطمئن شده‌ایم و هر آنچه لازم است، برای حمایت از آمریکایی‌ها انجام خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد:«با مقامات لبنانی ارتباط برقرار خواهیم کرد تا اطمینان یابیم که تهدیدات دیگری علیه سفارتمان در بیروت وجود نداشته باشد».

رسانه های خبری روز چهارشنبه از تیراندازی به سمت سفارت آمریکا در منطقه عوکر در منطقه جبل در شمال بیروت خبر دادند.شبکه ال بی سی لبنان گزارش داد که صدای تیراندازی به مدت نیم ساعت در اطراف سفارت آمریکا به گوش رسید. منابع محلی گفتند که مسیرهای منتهی به سفارت آمریکا در شمال بیروت پس از شنیده شدن تیراندازی در اطراف آن شاهد حضور گسترده امنیتی است.

درحالی که خبرنگار شبکه الجزیره از کشته شدن یکی از عوامل تیراندازی به سمت سفارت آمریکا در بیروت خبر داد، ارتش لبنان اعلام کرد که سفارت آمریکا در لبنان هدف تیراندازی از سوی یک فرد با تابعیت سوری قرار گرفت و نیروهای ارتش او را هدف قرار داده و زخمی کردند و این فرد سپس به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام امنیتی لبنان گزارش داد: ۴ مهاجم در حمله به سفارت آمریکا شرکت داشتند که یکی از آنها راننده خودرو بود و ۳ نفر دیگر سرنشین خودرو اقدام به تیراندازی کردند.  یکی از مهاجمان کشته و نفر دوم متواری شد و نفر سوم مجروح و توسط ارتش لبنان دستگیر شد.

سفارت آمریکا در لبنان نیز  در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تیراندازی صبح امروز با سلاح سبک و نزدیکی ورودی سفارت انجام شده و زوایای حادثه در دست بررسی است.

در بیانیه سفارت آمریکا در لبنان آمده است: در ساعت ۸:۳۴ صبح امروز به وقت محلی، اخباری درباره تیراندازی با سلاح سبک به اطراف ورودی سفارت مخابره شد. تحقیقات جریان دارد و ارتباط قوی با مراجع مجری قانون در لبنان داریم. ساختمان سفارت و کارکنان در امنیت و سلامت هستنند.

منبع : ایرنا


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *