سرمایه‌گذاری هلدینگ اسپرلوس در آسام: فرصت‌های فین‌تک در دیجیتال مارکتینگ


تخفیف بزرگ تابستانه

آسام که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ شروع کرده بود، در حال حاضر به بیش از ۱۲۰ سایت خبری و محتوایی مثل دنیای اقتصاد، رکنا، ایلنا، برترین‌ها، اکوایران، اقتصادنیوز، روزنامه‌ی شرق، اعتمادآنلاین و… خدمات می‌دهد.

در سال ۱۴۰۲ رسانه‌های زیادی برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود تصمیم گرفتند که به این CMS مهاجرت کنند. از برندهایی مثل تجارت‌نیوز و پارسینه و فرادید، تا خبرگزاری پانا و روزنامه‌های آرمان ملی و هفت صبح و هم‌میهن.

آسام اواخر بهمن ماه سال گذشته در نمایشگاه رسانه‌های ایران اعلام کرد: «سایت‌هایی که از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند در مسیر رشد خود به رکورد بیش از ۱۱ میلیارد بازدید رسیده‌اند که با اضافه کردن آمار اسفندماه، به برآوردی بالغ بر ۳۰ میلیون بازدید روزانه می‌رسند.»

طبیعی است که این حجم از بازدید، پتانسیل‌ها و جذابیت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری و توسعه ایجاد می‌کند.

اسپرلوس چیست و چه می‌کند؟

هلندینگ اسپرلوس پیش از این بیشتر در حوزه‌ی فین‌تک و راهکارهای پرداخت بین‌المللی فعالیت می‌کرد و برند «کیف پول من» را به عنوان یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال در مجموعه شرکت‌های خود داشت. حالا طبق خبری که در بلاگ «کیف پول من» منتشر شده، اسپرلوس به سراغ سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رسانه‌ها و دیجیتال مارکتینگ رفته است.

چه انتظاری می‌توانیم از این سرمایه‌گذاری داشته باشیم؟

فارغ از این که همکاری این دو مجموعه چطور پیش برود، به صورت کلی می‌توانیم سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رسانه و دیجیتال مارکتینگ از سوی شرکت‌های فعال در بازارهای مالی را به فال نیک بگیریم و خوشبین باشیم که از این طریق بعضی از چالش‌های این حوزه برطرف شود. مثلاً اگر رسانه‌ها و دیجیتال مارکترها امکان دریافت مستقیم درآمدهای ارزی از کسب‌وکارهای خارجی را داشته باشند، دریچه‌های جدیدی به روی کسب‌وکارهای ایرانی باز خواهد شد.

آسام چه پتانسیل‌هایی برای توسعه دارد؟

غیر از نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS) خبری که تاکنون مهمترین محصول این مجموعه به شمار می‌رفت، محصولات و پلتفرم‌های دیگری نیز توسط آسام راه‌اندازی شده‌اند که با این سرمایه‌گذاری می‌توانند توسعه پیدا کنند.

به عنوان مثال می‌توان به زیرساخت ویدیویی چکاوک اشاره کرد که در همان نمایشگاه رسانه‌های ایران سال ۱۴۰۲ اعلام شد در یک ماه اول راه‌اندازی، روزانه بیش از یک میلیون نمایش ویدیو را در سایت‌های خبری میزبانی کرده و می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار تبلیغات ویدیویی را کسب کند.

آیا تیم فنی و مدیریتی آسام تغییر می‌کند؟

در بخشی از بلاگ کیف پول من گفته شده: «پویایی و بالندگی آسام در طول این سال‌ها را حاصل خلاقیت‌ها، انگیزه‌ها و توانمندی‌های تک تک اعضای این تیم می‌دانیم و ترکیب تیم برنده را تغییر نخواهیم داد. قرارداد تمامی همکاران فعلی تمدید شده و به زودی متخصصان جدیدی هم به تیم‌های فنی اضافه خواهند شد تا توسعه‌ی محصولات با سرعت و کیفیت بالاتری ادامه پیدا کند.»


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *