سرفیس پرو ۲۰۲۴ با نمایشگر اولد و جهش نسلی ۹۰ درصدی رونمایی شد

مایکروسافت لحظاتی پیش در مراسمی ویژه از سرفیس پرو ۲۰۲۴ با نمایشگر اولد پرده‌برداری کرد. به روایت مایکروسافت، سرفیس پرو ۲۰۲۴ اولین «کوپایلت + پی‌سی» در دنیا است. کوپایلت + پی‌سی مفهوم جدیدی است که به عصر جدید کامپیوترهای ویندوزی اشاره دارد.

سرفیس پرو ۲۰۲۴ اولین کامپیوتر مایکروسافت است که با پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس کوالکام عرضه می‌شود. به‌طور مشخص‌تر، این لپ‌تاپ در کانفیگ‌های مختلف از دو پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس بهره می‌برد. هر دو تراشه قدرت قابل توجهی از حوزه‌ی هوش مصنوعی دارند و تعادل کم‌نظیری بین قدرت و مصرف انرژی ارائه می‌دهند.

مراسم رونمایی سرفیس پرو ۲۰۲۴ با مشخصات

The Verge

به ادعای مایکروسافت، سرفیس پرو ۲۰۲۴ یک روز کامل شارژدهی می‌کند. چنین ادعایی را پیش‌تر هرگز برای لپ‌تاپ‌های سری سرفیس پرو نشنیده بودیم. سرفیس پرو ۲۰۲۴ به‌میزان ۹۰ درصد سریع‌تر از سرفیس پرو ۹ است.

سرفیس پرو ۲۰۲۴ از لحاظ ظاهری شبیه نسل قبل است، اما یک‌سری تغییرات قابل توجه تجربه کرده؛ ازجمله استفاده از نمایشگر اولد برای اولین‌بار. پنل اولد کنتراست بهتری نسبت‌به پنل‌های LCD دارد و رنگ‌های مشکی را عمیق‌تر نشان می‌دهد. این نمایشگر اولد از استانداردهای HDR و Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کند پیش‌تر هیچ‌یک از کامپیوترهای خانواده‌ی سرفیس را با نمایشگر اولد ندیده بودیم.

سرفیس پرو اولد مایکروسافت از نمای جلو

Microsoft

مایکروسافت افزون‌بر رونمایی سرفیس پرو ۲۰۲۴، کیبورد هیجان‌انگیز Surface Pro Type Cover را با رنگ‌های جدید، کلید کوپایلت و ترک‌پد بزرگ‌تر به‌روزرسانی کرده است. نسل جدید Surface Pro Type Cover را می‌توان ازطریق بلوتوث به سرفیس پرو متصل کرد تا درحالی که کیبورد و دستگاه از هم جدا هستند، مشغول استفاده از هر دو شوید.

سرفیس پرو جدید مایکروسافت به تراشه‌ی وای‌فای ۷ مجهز است و از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید در بخش بالایی این محصول از وب‌کم QHD استفاده شده است.

مقاله‌های مرتبط

مایکروسافت پیش‌فروش سرفیس پرو را از همین حالا شروع کرده است و عرضه‌ی محصول را از ماه آینده آغاز می‌کند. سرفیس پرو ۲۰۲۴ با نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود، اما بسیاری از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن در لحظه‌ی عرضه در دسترس نیستند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است…

منبع :زومیت

برای دیدن خبر بدون سانسور اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *