رئیس‌جمهور چین: هیچ نیرویی نمی‌تواند از پیشرفت ما در صنعت فناوری جلوگیری کند

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، با مارک روته، نخست‌وزیر هلند، در پکن دیدار کرد. شی با اشاره به اینکه هلند به یک دروازه‌ی مهم برای همکاری چین و اتحادیه‌ی اروپا تبدیل شده است، گفت: «چین آماده است تا مبادلات را در سطوح مختلف با هلند حفظ کند، به ارتباطات و گفت‌و‌گو پای‌بند باشد و منافع متقابل و نتایج برد-برد را دنبال کند. مردم چین همچنین از حقوق مشروع توسعه برخوردار هستند و هیچ نیرویی نمی‌تواند سرعت پیشرفت علمی و فناوری چین را متوقف کند.»

هلند در سال ۲۰۲۳ به دلیل تحریم‌های آمریکا، صادرات سیستم‌های لیتوگرافی فرابنفش را به چین متوقف کرد. تراشه‌ها اجزای حیاتی در اقتصاد دیجیتال محسوب می‌شوند؛ چراکه آن‌ها را در همه‌چیز می‌توان یافت، از گوشی‌های هوشمند تا خودرو و لوازم خانگی.

شرکت هلندی ASML تنها تولیدکننده‌ی دستگاه‌های لیتوگرافی فرا‌بنفش (EUV) در جهان است که برای تولید تراشه‌های بسیار پیشرفته‌‌ای مانند پردازنده‌ی آخرین سری گوشی آیفون و گوشی سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما پارسال از فروش فناوری خود به شرکت‌های چینی منع شد. این درحالی است که ASML بالغ‌بر ۲۹ درصد از درآمد خود را از بازار چین تامین می‌کرد.

روته با اشاره به اینکه همکاری‌های دوجانبه بین هلند و چین پتانسیل و چشم‌انداز عظیمی را نشان می‌دهد، گفت: «جداسازی ارتباط، انتخاب دولت هلند نیست و این کشور تمام تلاش خود را می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محدودیت‌های صادراتی، مخصوصا زمانی که مربوط به صنعت نیمه‌هادی و شرکت‌هایی مانند ASML است، هرگز متوجه یک کشور نباشد.»

منبع :زومیت

کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار همین الان ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *