دولت آمریکا تحقیقات جدیدی علیه مایکروسافت، OpenAI و انویدیا شروع می‌کند؟


تخفیف بزرگ تابستانه

وزارت دادگستری و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا می‌خواهند تحقیقات ضد انحصار جدیدی را در مورد نقش‌ مایکروسافت، OpenAI و انویدیا در صنعت هوش مصنوعی به‌راه بیندازند.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات مربوط‌به نقض قوانین ضدانحصار توسط انویدیا را رهبری خواهد کرد، درحالی که کمیسیون فدرال تجارت، رفتار OpenAI و مایکروسافت را زیر ذره‌بین خواهد برد.

همکاری مایکروسافت و OpenAI پیش‌تر مورد بررسی قرار گرفته بود. کمیسیون فدرال تجارت افزون‌بر OpenAI درحال بررسی قرارداد ۶۵۰ میلیون دلاری مایکروسافت با استارتاپ هوش مصنوعی Inflection AI است.

تحولات اخیر نشان‌دهنده‌ی افزایش اقدامات نظارتی بر صنعت هوش مصنوعی است. پیش از این نیز کمیسیون فدرال تجارت به OpenAI، مایکروسافت، آلفابت، آمازون و آنتروپیک دستور داد تا اطلاعاتی درمورد سرمایه‌گذاری‌های اخیر و مشارکت‌های مربوط‌به شرکت‌های هوش مصنوعی و پلتفرم‌های ابری ارائه دهند.

کمیسیون فدرال تجارت در تیر ۱۴۰۲ تحقیقاتی را علیه OpenAI آغاز کرده بود. در آن زمان گفته شد OpenAI با به‌خطر انداختن داد‌ه‌های شخصی، قوانین حمایت از مصرف‌کننده را نقض کرده است.

جاناتان کانتر، رئیس بخش ضدانحصار آمریکا، اعلام کرده بود که هوش مصنوعی به مقادیر زیاد داده و قدرت محاسباتی متکی است و این موضوع می‌تواند به شرکت‌های بزرگ مزیت قابل توجه و انحصاری دهد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *