در iOS 18 می‌توانید مکالمات تلفنی را ضبط کنید؛ اما نه به‌طور ناشناس


تخفیف بزرگ تابستانه

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) از قابلیت جدید iOS 18 برای ضبط و رونوشت خودکار مکالمات تلفنی رونمایی کرد. این ویژگی که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، هنگام ضبط مکالمه، شخص یا اشخاص حاضر در مکالمه را از ضبط شدن‌ صدایشان مطلع می‌کند.

طبق تصویری که اپل به‌اشتراک گذاشت، گزینه‌ی ضبط مکالمه در iOS 18 با آیکونی شبیه شکل موج صدا، به‌همراه مدت‌زمان ضبط، در اپلیکیشن Phone قرار خواهد گرفت. رونوشت مکالمه نیز در اپلیکیشن Notes دردسترس قرار خواهد داشت و کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت جدید Apple Intelligence، خلاصه‌ای از آن تهیه کنند. همچنین امکان ضبط و رونوشت صداهای ضبط‌شده‌ در اپلیکیشن Notes وجود خواهد داشت.

گوشی آیفون در برنامه Phone درحال ضبط مکالمه

باتوجه‌به توضیحات صفحه‌ی پیش‌نمایش iOS 18 اپل، قابلیت رونوشت صدا فعلاً از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، چینی ماندارین، چینی کانتونی و پرتغالی پشتیبانی می‌کند. به‌هرحال امکان ضبط و رونوشت مکالمات در اپلیکیشن Phone، می‌تواند برای خبرنگاران و سایر کاربرانی که نیاز به ضبط و یادداشت‌برداری از مکالمات تلفنی خود دارند، بسیار کاربردی باشد و به‌دلیل اطلاع‌رسانی به فرد مقابل درمورد ضبط شدن مکالمه، حریم خصوصی را نیز رعایت می‌کند.

اگرچه هوش مصنوعی Apple Intelligence در WWDC امسال توجهات زیادی را به خود جلب کرد، قابلیت‌های جالب دیگری مثل امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی، تغییرات در کنترل سنتر و موارد دیگر نیز به iOS 18 اضافه شده‌اند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *