در موضوع تصمیم گیری برای فیلترینگ، رییس جمهور یک وزنه سنگین است / آقایان فرافکنی نکنند



به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس دوازدهم پس از برگزاری سومین مناظره، در پاسخ به برخی اظهارنظرها که موضوع فیلترینگ را به شورای عالی فضای مجازی نسبت می‌دادند، گفت: وزن رییس جمهور برای تصمیم گیری در این باره کافی است لذا نمی‌‎توان دولت را مبرّی دانست.

وی با تأکید بر این که “مناظره‌ها هنوز روی لبه تصمیم‌گیری نیامده است” تصریح کرد: متأسفانه حرف‌ها در حدّکلیات بود و هنوز روی لبه‌ی تصمیم‌گیری نرفته‌اند. مواردی هست که همه چیز بستگی به تصمیم رییس جمهور دارد یعنی نامزدها باید به صراحت بگویند که اگر رییس جمهور باشند، چه اقداماتی را انجام می‌دهند تا مردم بتوانند همان‌ها را بعدا پیگیری کنند.

طغیانی افزود: این که در کشور شوارهای عالی تصمیم گیر هستند، درست است ولی در همان شوراهای عالی هم قدرت رییس جمهور برای تغییر کافی است. مثلا وزیر ارتباطات می گفت فیلترینگ به دولت ربطی ندراد و نتیجه کار شورای عالی فضای مجازی است ولی فراموش کرده‌اند که رییس جمهور، رییس این شوراست لذا بر  تصمیماتی که گرفته می‌شود بسیار تأثیرگذار است. 

طغیانی تصریح کرد: به نظر من قشر خاکستری هنوز آماده حضور در عرصه انتخابات نیستند و این مناظره‌ها تأثیری در حضور این قشر نداشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟