در لیگ برتر و دسته اول سقف بودجه خواهیم داشت


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش خبرنگار مهر، منصور قنبرزاده در حاشیه جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از ساعت ۹ صبح امروز در جلسه هیأت رئیسه بوده‌ایم که این جلسه در ساعت ۱۷ به پایان رسید. چندین مصوبه داشته‌ایم که نظرم ماندگار خواهد بود.

او ادامه داد: یکی از این مصوبه‌ها دستورالعمل کارگزاران است که این موضوع نهایی شد و از طریق سازمان لیگ اطلاع رسانی می‌شود. در این مصوبه در خصوص نحوه فعالیت کارگزاران و واسطه‌ها با باشگاه‌ها و… و. تصمیم‌گیری شده است. از این به بعد فقط کارگزاران رسمی حق دارند تا با بازیکنان قرارداد امضا کنند و از سازمان امور مالیاتی هم باید شناسه داشته باشند.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال افزود: هم کمیته تدوین مقررات روی آن کار کرده است و هم اینکه کمیته تعیین وضعیت. در واقع هم بر اساس معیارهای ملی است و هم معیارهای فیفا که ضمانت اجرایی قابل قبول است.

قنبرزاده گفت: نکته دوم دیگر هم در مورد تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها بود. دو دستورالعمل برای این موضوع در دستور کار قرار دادیم یکی سقف بودجه و دیگری دستورالعمل ناظر بر قراردادها، سقف بودجه در لیگ برتر و لیگ دسته اول به تصویب رسید. سقف بودجه در لیگ برتر با بررسی‌هایی که انجام شده بود و همچنین گرفتن نقطه نظرات باشگاه‌ها، به تصویب رسید که ان‌شاءالله این سقف بودجه بر اساس یک کار کارشناسی، خوب تعیین شده باشد. ضمن اینکه هیئت رئیسه سازمان لیگ، کارگروه، کمیته تطبیق مقررات مبلغ اولیه ۳۲۰ میلیارد تومان را برای تمام باشگاه‌ها در نظر گرفتند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای باشگاهی که در مسابقات نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند یک نرخی به سقف بودجه اضافه خواهد شد. همچنین باشگاه‌هایی که بازیکنان داخلی و خارجی را ترانسفر کنند، ۱۰۰ درصد آن رقم به سقف بودجه‌شان اضافه می‌شود. آنهایی هم که مجوز ملی و حرفه‌ای می‌گیرند، یک رقم برای آنها اضافه خواهد شد. در بحث سقف بودجه با توجه به اینکه در مجوز حرفه‌ای حتماً باید تیم‌هایی که هستند، آکادمی و تیم پایه داشته باشند، این موارد در نظر می‌گیریم

قنبرزاده خاطرنشان کرد: آنهایی که در مسابقات نخبگان آسیا و قهرمانان آسیا حضور دارند، ملزم هستند حداقل ۱۰ درصد از بودجه عمومی‌شان (نه حقوق و دستمزد) را برای رده‌های پایه و آکادمی در نظر بگیرند و اسنادشان را بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، تحویل رکن صدور مجوز حرفه‌ای بدهند و آنها هم تأیید کنند. این جز موارد لاینفکی بود که تصویب شد. سایر باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند باید هشت درصد از بودجه خودشان را به رده پایه اختصاص بدهند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: ما باشگاه‌هایی داریم که سرمایه اولیه آنها یک یا دو میلیون است. من نام آنها را نمی‌برم. تصویب شد که باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، سرمایه اولیه خودشان را حداقل به ۱۵ میلیارد تومان افزایش بدهند و آنهایی که در لیگ برتر حضور دارند میزان سرمایه اولیه خودشان را به حداقل ۱۰ میلیارد تومان برسانند. آنهایی هم که در لیگ یک حضور دارند پنج میلیارد تومان افزایش سرمایه بدهند. باشگاه‌های بزرگی داشتیم در لیگ قهرمانان آسیا که سرمایه اولیه‌شان به صورت دلاری پنج یا چهار دلار بود! چون این تیم‌ها بورسی شدند این افزایش سرمایه لازم بود. در مرحله بعد هم باید یک تعدیل مثبت داشته باشند.

وی درباره اینکه سال گذشته نیز چنین قانونی وجود داشت، اما سهل‌انگارانه به آن نگاه شد و چند تیم رعایت نکردند و با آنها نیز برخورد نشد، گفت: من نمی‌خواهم الان به عقب برگردم، چون اگر بخواهیم در این باره حرف بزنیم، صحبت زیاد است. اینکه می‌گوئید هیچ برخوردی نشد، من به صورت نسبی به این موضوع نگاه می‌کنم. اولاً که سال اول اجرا بود و این مسئله پس از چند سال وارد فوتبال شده بود. دوماً اینکه ما باشگاهی داشتیم که گفتیم باید قرارداد شش بازیکن‌شان را تعدیل کنند تا بتوانند اجازه بازی پیدا کنند و مجبور شدند که این کار را انجام بدهند. از همان تعداد، قرارداد سه چهار نفر را کم و یک نفر را ترانسفر کردند و یک میلیون دلار معادل ۵۰ میلیارد تومان جابه‌جایی داشتند. به هر حال امسال به میزان صد درصد آن ترانسفر اضافه می‌شود که پارسال ۵۰ درصد بود. این دستورالعمل ناظر به این شکل است که به ۱۶ تیم لیگ برتر و همچنین تیم‌های دسته اول داده‌ایم و نظرات خود را داده‌اند. کمیته فنی و توسعه مباحث زیادی داشتند و نقطه نظرات خوبی را مطرح کردند که اعمال شده است. ما نیز به مواردی برخورد کردیم که باعث اصلاح شدند و آن دستورالعمل‌ها را اصلاح کردیم، اما چون هنوز به تصویب هیئت رئیسه نرسیده است، اجازه بدهید بیش از این توضیح ندهیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا جرایم کسر امتیاز در دستورالعمل سقف بودجه لحاظ خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: در آن دستورالعمل لحاظ و نظرات کمیته انضباطی گرفته شده است. همچنین اعضای کمیته تدوین و تطبیق مقررات مشغول کار روی این موضوع هستند. ما سعی کردیم که از تجارب سال گذشته حتماً استفاده کنیم. نقطه نظرات مدیران عامل باشگاه‌ها، نخبگان و … یعنی به عبارتی از تمامی افکار مرتبطان استفاده کردیم تا یک سند خیلی خوب شود، ولی نمی‌گویم بی‌نقص است و سال به سال ویرایش می‌شود. یک جایی اشکال داشته باید اصلاح کنیم. اگر درصد بگویم چیزی بالغ بر ۶۰ الی ۷۰ درصد اصلاح داشته است. شاید سال دوم هم برویم یک اصلاحاتی در این قضیه داشته باشیم.

قنبرزاده در مورد اینکه به شکایت‌های مرتبط با این موضوع توسط کمیته انضباطی یا سازمان لیگ رسیدگی خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع یک مقداری بد جا افتاد. تنها کمیته صالح برای صدور حکم انضباطی، مراجع قضائی فدراسیون هستند. ما اینجا موارد اولیه را جمع‌آوری می‌کنیم، اما رأی توسط مراجع قضائی فدراسیون صادر می‌شود.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :فوتبال11

برای دیدن اخبار همین الان اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *