خشم اردوغان از محرومیت بازیکن ترکیه در یورو ۲۰۲۴


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به محرومیت مریح دمیرال، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورش پس از پیروزی مقابل اتریش در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 در آلمان واکنش نشان داد.

پیش از این وزارت امور خارجه ترکیه واکنش اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و مقامات آلمانی به ژست مریح دمیرال، بازیکن تیم ملی ترکیه پس از پیروزی مقابل تیم اتریش را غیرقابل قبول خوانده بود.

مریح دمیرال یکی از دو گل خود مقابل اتریشی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت های اروپا را با ژست «گرگ‌ خاکستری» جشن گرفت که به ملی‌گرایان ترک مربوط است. این علامت در اتریش و فرانسه ممنوع است. وزارت امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه یورگن شولتز سفیر آلمان در آنکارا را در این خصوص احضار کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با خبرنگاران پیش از بازگشت از آستانه قزاقستان به خبرنگاران گفت: آیا کسی می‌گوید آلمانی‌ها عقاب روی پیراهن خود دارند؟ آیا کسی می‌گوید فرانسوی‌ها یک خروس روی پیراهن خود دارند؟ آنجا مریح (دمیرال) با این ژست هیجان خود را نشان داد. پس از آن وزارت امور خارجه ما با آنها (آلمان) تماس گرفت و اقدامات بعدی در حال انجام است. همه چیز تا روز شنبه مشخص خواهد شد. ما باید با پیروزی زمین را در بازی بعدی ترک کنیم و به دور بعدی راه یابیم. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، من هم آنجا خواهم بود.

ترکیه ساعت 22:30 دقیقه فردا شب (شنبه) در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 به مصاف هلند خواهد رفت.

 


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :فوتبال11

برای دیدن اخبار صوتی اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *