خرید طرح ترافیک ۱۴۰۳؛ همه آنچه باید درباره آن بدانید

رزرو طرح ترافیک چطور انجام می‌شود؟

سقف سهمیه ورود به طرح ترافیک تهران در هر روز ۱۰۳ هزار خودرو است و اگر سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد، شهروندان تا پایان همان روز می‌توانند طرح ترافیک را از طریق سایت و اپلیکیشن‌های زیر نظر شهرداری رزرو کنند.

برای تردد در محدوده طرح ترافیک باید از قبل طرح را در سامانه تهران من رزرو کرده باشید. این کار از سه طریق ممکن است:

  • رزرو طرح ترافیک از سایت تهران من
  • رزرو طرح ترافیک با اپلیکیشن تهران من
  • رزرو طرح ترافیک با کد دستوری #۱۳۷*

رزرو روزانه طرح ترافیک

اگر به‌هر دلیلی نیازمند خرید طرح‌های بلندمدت ترافیک نیستید، ثبت نامه طرح به‌صورت محدود هم ممکن است. کسانی که می‌خواهند به‌صورت روزانه به محدوده طرح ترافیک وارد شوند، می‌توانند طرح ترافیک را به دو صورت رزرو کنند:

  • روزرو به‌صورت هفتگی از روز چهارشنبه هفته قبل

ممکن است این سوال مطرح شود که آیا می‌توان رزرو طرح ترافیک را از یک خودرو به خودروی دیگر منتقل کرد. در پاسخ باید گفت چنین امکانی وجود ندارد. در عوض می‌توان رزرو خودروی اول را لغو کرد و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام داد.

سوالات متداول زومیت

  • جریمه طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    اگر بدون رزرو بسته طرح ترافیک وارد محدوده شوید؛ تردد شما غیرمجاز شناخته می‌شود و باید بیشترین مبلغ عوارض یعنی حدود ۱۶۸هزار و ۷۵۰ تومان را از طریق سامانه‌های آنلاین پرداخت کنید.

  • در صورت نپرداختن جریمه به‌علت نداشتن بسته طرح ترافیک، آیا بار دیگر جریمه می‌شویم؟

    خیر، اگر عوارض طرح ترافیک را به موقع پرداخت نکنید، مشمول پرداخت جریمه دیرکرد نمی‌شوید؛ بلکه مبلغ عوارضی طرح ترافیک به ازای هر تردد شما افزایش پیدا می‌کند و پرداخت یک‌جای آن ممکن است برایتان کمی سخت شود.

  • چطور می‌توان عوارض طرح ترافیک کمتری پرداخت کرد؟

    اگر قبل از ورود به محدوده طرح ترافیک، بسته طرح ترافیک خود را رزرو کنید، مبلغ عوارض برای شما کمتر خواهد بود. به‌عکس، اگر کیف پول «تهران من» شما اعتبار کافی نداشته باشد یا بسته را رزرو نکرده باشید، بدهی کامل طرح ترافیک از شما دریافت می‌شود.

منبع :زومیت
کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار همین الان ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *