خالق ChatGPT با دو گروه رسانه‌ای بزرگ قرارداد امضا کرد

دو شرکت رسانه‌ای The Atlantic و Vox Media توافقاتی با OpenAI امضا کرده‌اند که حق استفاده از مقاله‌ها را برای آموزش چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT به این شرکت می‌دهد.

OpenAI با شتاب زیادی در حال عقد قرارداد با شرکت‌های رسانه‌ای مختلف است تا از نقض احتمالی کپی‌رایت هنگام به‌کارگیری اطلاعات آن‌ها جلوگیری کند. خالق ChatGPT اخیراً معاملاتی با صاحبان خبرگزاری‌های معتبر ازجمله نیوز کورپ و آسوشیتد پرس امضا کرده است.

به‌نظر می‌رسد که مبلغ توافق‌شده در معاملات بر‌اساس تعداد نشریه‌ها متفاوت است. طبق گزارش روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال، ارزش معامله‌ی نیوز کورپ با OpenAI در پنج سال آینده ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ در‌حالی‌که معامله با فایننشال‌ تایمز بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در توافقات مذکور به نحوه‌ی نمایش محتوای ناشران در داخل ChatGPT اشاره شده است. هنگامی‌که از محتوای گروه Vox Media نقل‌قول شود، پیوندهای ارجاع به این وب‌سایت‌ها نمایش داده خواهند شد.

Vox Media اعلام کرد که در هفته‌های آینده، اشتراک‌گذاری محتوا با OpenAI را آغاز و از فناوری OpenAI برای بهبود فرایند همکاری در فروش محصول و گسترش پلتفرم تبلیغاتی خود استفاده خواهد کرد.

The Atlantic در حال توسعه‌ی وب‌سایت جدیدی به نام Atlantic Labs است؛ جایی که تیم‌های آن می‌توانند با توسعه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی، خدمات بهتری به مخاطبان خود ارائه دهند.

به‌نظر می‌رسد این توافقات از OpenAI دربرابر دعاوی کپی‌رایت محافظت خواهند کرد. خالقان محتوا از کمدین‌ها تا روزنامه‌نگارها ادعا کرده‌اند که آموزش ابزارهای OpenAI از روی کار آن‌ها نقض کپی‌رایت محسوب می‌شود.

منبع :زومیت

برای دیدن خبر محرمانه و فوری کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *